هنر و رسانه توانایی فرهنگ‌سازی در کشور را دارد

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به قدرت هنر در فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی، بر ضرورت توجه ویژه رسانه‌ها به اهمیت آب تاکید کرد.

به گزارش مهرگان پرس،، "قاسم تقی‌زاده‌ خامسی" در آئین اختتامیه جشنواره ملی «عکس آب با نگاهی به آینده» همزمان با روز ملی آب با اشاره به اهمیت آب اظهار کرد: در بخش هنر، عکاسی دست برتر را دارد؛ چرا که در عین سادگی کار، تخصص خاصی را می‌طلبد.
وی با اشاره به 13 اسفند روز ملی آب اضافه کرد: امروز در تاریخ رسمی کشور روز ملی آب نامگذاری شده، اما عمدتا منتظر دوم فروردین‌ماه روز جهانی آب هستیم در حالی که این مهم در تاریخ کشور مطرح شده و هیچ توجهی به این موضوع نداریم.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به تاریخچه اهمیت آب در ایران یادآور شد: اگر نگاهی به نحوه زندگی گذشتگان داشته باشیم می‌بینیم که از قرن‌ها قبل به آب و ارزش آب توجه زیادی داشته‌اند؛ چرا که این مهم در آیات، احادیث و سنت‌های ما جاری بوده و باید از آنها الگو گرفت.
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در توجه به موضوع آب خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند برای آگاهی‌بخشی و جلب توجه مردم به موضوع آب، اقدامات قابل توجهی را با زبان قلم و هنر عکاسی انجام دهند. معتقدم هنر و رسانه در موضوع اهمیت به آب غفلت کرده و باید بیشتر از این به این مهم توجه کنند.
وی با بیان اینکه اقلیم ما اقلیمی است که باید توجه همگان به اهمیت و ارزش آب باشد، اظهار کرد: رسانه‌ها باید با توجه به منطقه‌ای که ما زندگی می‌کنیم، بر موضوع مدیریت مصرف و اهمیت نعمت خدادادی آب تاکید کنند.
تقی‌زاده خامسی با اشاره به نتایج برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در فرهنگ‌سازی برای اهمیت آب، شرکت‌های آب منطقه‌ای را بر برگزاری جشنواره‌های مختلف با خلاقیت‌های ویژه تشویق کرد.
وی در پایان با بیان اینکه می‌توانیم با هنر در کشور فرهنگ‌سازی کنیم، تصریح کرد: اگر بتوانیم چنین جشنواره‌هایی را هر ساله با ابتکارعمل‌های مختلف برگزار کنیم، مطمئنا نتایج آن را در افزایش آگاهی مردم در موضوع آب شاهد خواهیم بود.
همچنین "اسماعیل افشاری" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در این جلسه با اشاره به ضرورت حمایت از برنامه‌های آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در موضوع ارزش آب، برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح بین‌المللی اعلام آمادگی کرد.

منبع: پاون