ادارات 2000 مگاوات از برق كشور را مصرف مي‌كنند /وجود محدودیت شدید در استفاده از نیروگاه‌های برق‌آبی

مديركل مديريت مصرف و امور مشتركان توانير گفت: ادارات حدود 2000 مگاوات از مصرف برق كشور را به خود اختصاص داده‌اند و به همين دليل پايش اين گروه از مشتركان ضروري است تا از بروز خاموشي‌هاي پراكنده جلوگيري شود.

به گزارش مهرگان پرس، "عبدالامير ياقوتي" اظهار داشت: با توجه به مشكلاتي كه به دليل تامين برق نيروگاه‌هاي برق‌آبي در سال جاري به وجود آمد و به‌ويژه چون در انتهاي سال ذخاير آبي كاهش بيشتري مي‌يابد، همچنان شاهد ناترازی در تولید و مصرف برق هستیم.
ياقوتي با اظهار امیدواری برای این که روزهاي باقي مانده تابستان با همراهي مشتركان بدون محدوديت و مشكل سپري شود، خاطرنشان كرد:  ادارات حدود 2000 مگاوات از مصرف برق كشور را به خود اختصاص داده‌اند كه 60 درصد از اين ميان يعني حدود 1200 مگاوات در بخش سرمايشي ادارات مصرف مي‌شود.
وي ادامه داد: طي روزهاي اخير هم كه از دماي هوا كاسته شده است توجه بيشتر به موضوع سيستم‌هاي سرمايشي ادارات مي‌تواند كمك قابل ملاحظه‌اي به صنعت برق و كاهش خاموشي‌هاي پراكنده‌اي هم كه در حال حاضر وجود دارد، داشته باشد.
ياقوتي تاكيد كرد:  پايش مصرف ادارات در چند روز اخير موجب شده تا سيستم‌هاي سرمايشي آنها تعديل شود.
وي با بيان اينكه مصرف برق ادارات در روزهاي اخير همانند روزهاي گرم تابستان امسال بود، تصريح كرد: انتظار داريم ادارات بتوانند حداقل 30 تا 40 درصد مصرف برق خود را كاهش دهند.
مديركل مديريت مصرف و امور مشتركان توانير گفت: بر اساس برنامه‌اي كه براي ادارات داشتيم، اين گروه از مصرف كنندگان بايد سيستم‌هاي سرمايشي را روي حداقل تنظيم مي‌كردند تا مصرفشان نسبت به سال گذشته 50 درصد كاهش يابد و از آنجايي كه اين كاهش مصرف محسوس نبود، موضوع مميزي مصرف انرژي ادارات مطرح شد.
ياقوتي اضافه كرد: در جريان سركشي‌ها و اخطارها به ادارات در روزهاي گرم سال، شاهد كاهش  400 مگاواتي مصرف برق بوديم.
وي خاطرنشان ساخت: در بحث ادارات در كنار نظارت، فرهنگ سازي بسياری بايد انجام شود و همچنين با بكارگيري سيستم‌هاي مكانيزه، دماي محيط كار متناسب با شرايط تعديل شود كه در اين صورت در مصرف برق تاثير بسزايي خواهد داشت.
ياقوتي همچنين يادآور شد: از ابتداي مردادماه با همكاري سازمان بسيج كشور طرح مميزي ادارات اجرا شد و بر اساس آن اداراتي كه الگوي مصرف را رعايت نمي‌كردند يا ميزان سرمايش آنها بيش از حد بود، اخطار اوليه دريافت و در صورت تكرار نسبت به قطع برق آنها اقدام مي‌شد.
مديركل مديريت مصرف و امور مشتركان توانير همچنين با تاكيد براين كه قطعي برق بدون برنامه نيست و تنها بر اساس جداولي است كه در سايت شركت‌هاي توزيع اعلام مي‌شود، گفت: در روزهاي اخير به نظر مي‌رسد شرايط براي برخي از مشتركان اداري عادي‌تر جلوه كرده و به همين دليل از دو روز گذشته نسبت به تشديد طرح بازرسي و پايش ادارات اقدام شده است.

منبع: روابط عمومي توانير