پرمصرف‌های برق مصرف خود را حدود 13 درصد کاهش داده‌اند/ با اضافه کردن نیروگاه‌های مجازی و فرهنگ بهره‌برداری، مصرف برق کشور کاهش می‌‌یابد

رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت: 30 درصد مردم تا پایان سال جاری و سال آینده پول برق را پرداخت نمی‌کنند و در بخش آب نیز از اول دی ماه، مشترکان کم مصرف طبق چارچوب اعلامی، مبلغی پرداخت نخواهند کرد.

به گزارش پايگاه خبري مهرگان پرس،به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني روز چهارشنبه در نشست هيئت دولت اظهار داشت: این به عنوان یکی از افتخارات بزرگ دولت دوازدهم است که از یک طرف آب، برق و گاز برای اقشار کم‌درآمد مجانی شده است و از طرف دیگر مردم کاملا مطمئن باشند که در رشد و توسعه خودکفا هستیم.
رئيس جمهوري با اشاره به اینکه در برق امید مردم را به کم مصرفی تشویق و پاداشی را برای این کم‌مصرفی مشخص کردیم، افزود: در چارچوب این طرح اعلام کردیم اگر مصارف در حدی که اعلام شده، باشد هیچ وجهی از مصرف کننده دریافت نمی‌شود یعنی برق به صورت صددرصد و کاملا مجانی خواهد بود.
وی گفت: در گزارش امروز وزیر نیرو به دولت اعلام شد که مصرف برق در آبان امسال نسبت به آبان پارسال کاهش یافته و شمار خانوارهای کم مصرف 3.5 درصد افزوده شده است و آنهایی که پرمصرف بودند میزان مصرف خود را حدود 13 درصد کاهش داده‌اند و این یک مسیر ترویج فرهنگ درست خوب مصرفی برای خدمات مهمی است که با قیمت گزاف و گران برای دولت درمی‌آید تا در اختیار مردم قرار بدهد.
وي با اشاره به رشد فوق‌العاده تولید برق در کشور از 1700 مگاوات به طور متوسط در سال به 2 هزار و 500 مگاوات، تاکید کرد: با اضافه کردن نیروگاه‌های مجازی و فرهنگ بهره‌برداری، مصرف برق در کشور کاهش می‌‌یابد.

رئیس جمهوري همچنین به اقدامات دولت در زمینه سدسازی، تصفیه و مهار آب و کاهش تلفات اشاره و تصریح کرد: پس از انجام این اقدامات اساسی، آب را مجانی کردیم؛ یعنی این دولت شعاری عمل نکرد و طی 7 سال در مسیر خوداتکایی و خودکفایی و بعد در زمینه حمایت برای مردم کم درآمد جامعه عمل و حرکت کردیم که این سیاست کلی دولت است.

وی در ادامه با اشاره  به بارندگی های اخیر در جنوب کشور و تاکید براینکه مبنای دولت در موضوع بارندگی و سیل باید تغییرات اقلیم باشد، افزود: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه 2هزار و546 میلیارد تومان برای  جبران خسارات سیل و آب و فاضلاب استان خوزستان پرداخت شده است.
روحانی  به تلاش ها و اقدامات وزارتخانه های نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و کشور برای حل مشکلات مردم در جنوب کشور اشاره و تاکید کرد:  نمی‌گذاریم مردم در مشکل باشند و باید با اقدامات پیشگیرانه جلوی این حوادث گرفته شود.