کد خبر: 1066
سه شنبه , 08 تیر 1400 - 17:03
پنج شرکت منطقه ویژه پتروشیمی سبز شدند

شرکتهای پتروشیمی مارون، امیرکبیر، لاله، فن آوران و سازمان منطقه ویژه، به عنوان شرکتها و صنایع سبز منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انتخاب شدند.

به گزارش مهرگان پرس،صبح امروز (سه شنبه 8 تیرماه 1400) مدیرعامل این سازمان، ضمن حضور در همایش تجلیل از واحدهای صنعتی و خدماتی سبز استان خوزستان، تندیس و لوح تقدیر شرکت خدماتی سبز را از مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان دریافت کرد.
در این مراسم علاوه بر سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، شرکتهای مارون، امیرکبیر، فن آوران و لاله نیز از این منطقه به عنوان صنایع سبز شناخته و معرفی شدند.
رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در این خصوص گفت: در سال گذشته، عملکرد زیست محیطی این شرکتها طی سال 98، توسط سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفت و موفق شدند به جمع شرکتهای سبز منطقه افزوده شوند.
محمدرضا قانع، افزود: هم اکنون 14 شرکت از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی جز صنایع سبز محسوب می شوند.
وی خاطر نشان کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور پس از دریافت گزارش عملکرد شرکتهای شرکت کننده در این فرایند، نسبت به ارزیابی و راستی آزمایی گزارشهای ارسالی اقدام کرده و در صورتی که عدم آلایندگی شرکتها و صنایع احراز شده و توانستند در شاخصهای مربوطه امتیازات لازم را کسب کنند، آنها را به عنوان صنایع و شرکتهای سبز معرفی می کند.
قانع در توضیح شاخصهای ارزیابی این شرکتها گفت: مصرف حامل‌های انرژی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر، مدیریت اصولی پسابها و پسماندها، اجرای پایش های زیست محیطی، توسعه و نگهداری فضای سبز، پیگیری اجرای طرح‌های بهبود وضعیت زیست محیطی و حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه بازیافت از جمله مهمترین شاخصهای ارزیابی صنایع سبز است.

منبع: روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی