پیش‌بینی هجوم دستجات ملخ در استان خوزستان

خوزستان –مهرگان پرس- سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، از آغاز عملیات رصد، ردیابی و پایش ملخ صحرایی در استان خبر داد.

تورج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد فنی ملخ که با حضور ریاست سازمان برگزار شد ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت پیش آمده و ارسال گزارشات جلسه ستاد فنی ملخ تشکیل و عملیات رصد، ردیابی و پایش ملخ صحرایی در شهرستانهای جنوبی استان به عنوان اولویت مهم سازمان اغاز شده است.

وی افزود: با توجه به تجربیات سال‌های قبل، امسال نیز پیش‌بینی هجوم ملخ در استاد وجود داشت که در این راستا باید با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات موجود آمادگی کامل را برای مبارزه با این آفت داشته باشیم.

نوروزی در ادامه با بیان این مطلب که امسال از نظر مبارزه نسبت به سال‌های قبل وضعیت بهتری خواهیم داشت تصریح کرد: با توجه به تجربیات سالهای گذشته و امکانات و زیرساختهایی که طی این سالها به آنها دست یافته‌ایم، استان شرایط بهتری را نسبت به سنوات گذشته در زمینه مبارزه با ملخ تجربه خواهد کرد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین ضمن اشاره به تلاش برای مبارزه بهتر و تامین شرایط و امکانات لازم بیان داشت: اطلاع‌رسانی با عنوان هر بهره‌بردار یک پایشگر، تامین و آماده سازی سمپاش‌ها، معرفی تیم‌های ردیابی، ترمیم و احداث فرودگاه‌ها و تامین اعتبارات لازم برای مبارزه از جمله اقدامات مهمی است که باید در استان انجام شود.

انتهای پیام/*