پیشرفت 70 درصدی پروژه اصلاح و بهبود ولتاژ 20 روستا در سیستان و بلوچستان

مدیر امور توزیع برق شهرستان مهرستان گفت: پروژه اصلاح و بهبود ولتاژ 20 روستای بخش مرکزی این شهرستان در استان سیستان و بلوچستان با بهره مندی حدود 600 خانوار و با پیشرفت بیش از 70 درصد در حال انجام است.

به گزارش مهرگان پرس،"احمد علی ریاحی" با اعلام این خبر اظهار داشت: این پروژه با احداث حجم هفت کیلومتر شبکه، نصب 140 پایه فشار متوسط و ضعیف و حفر 200 چاله سنگی یکی از پروژه‌های مهم توزیع برق این شهرستان است.
وی اعتبار تخصیص داده شده برای این پروژه را حدود 10 میلیارد ريال دانست و بیان کرد: ایجاد نقطه مانور بین خطوط برق شهرستان‌های مهرستان و ایرانشهر، انتقال بار از فیدر ابتر به فیدر زابلی و برقرسانی به روستای اسلام آباد از دیگر اهداف تعریف شده در این پروژه است.
مدیر امور توزیع برق شهرستان مهرستان با بیان اینکه بیش از 90 درصد تیرهای این پروژه به صورت دستی، توسط پرسنل این امور حمل و نصب شده است، گفت: با توجه به کوهستانی و سخت‌گذر بودن مسیر عملیات، امکان تردد جرثقیل و یا هر وسیله نقلیه دیگری وجود ندارد و تمامی تجهیزات و فعالیت‌های انجام شده به صورت پیاده رو و دستی توسط نیروهای جهادی این امور انجام شده است.

برق‌رسانی به روستای سخت‌گذر اسلام آباد مهرستان
ریاحی در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات مهم تعریف شده در این پروژه برق‌رسانی به روستای سخت‌گذر اسلام آباد مهرستان با بهره‌مندی ۱۵ خانوار است.
وی ادامه داد: با توجه به واقع شدن این روستا در منطقه‌ای کوهستانی و سخت‌گذر، کار برق‌رسانی به آن به سختی در حال انجام است.
مدیر امور توزیع برق شهرستان مهرستان گفت: با توجه به فعالیت و خدمات دولت، امروز چهره مناطق محروم به‌‌ویژه روستاها تغییر کرده و با فراهم شدن زیرساخت‌ها در روستا شاهد مهاجرت معکوس روستاییان به مناطق روستایی هستیم.

منبع: پاون