کتابخانه شرکت ملی حفاری ایران الکترونیکی می شود

اهواز-مهرگان پرس- رئیس خدمات آموزشی، امور اداری و کتابخانه شرکت ملی حفاری ایران از الکترونیکی شدن این کتابخانه خبر داد.

امید جورابیان ضمن تبریک 24 آبان ماه  (روز کتاب و کتابخوانی) به علاقه مندان و دوستداران کتاب، گفت: کتابخانه شرکت در زمان حاضر دارای پنج هزار و ۴۳۴ عنوان کتاب های تخصصی و عمومی است.

وی افزود: از این تعداد کتاب دو هزار و 150 عنوان تخصصی مرتبط با صنعت حفاری شامل نفت و حفاری، زمین شناسی، شیمی، فیزیک، مکانیک، برق، عمران، ایمنی رایانه ، مهندسی ساختمان و کتاب هایی در زمینه های حقوق، ریاضی، مدیریت، حسابداری، روان شناسی می باشد.

جورابیان اظهار کرد:  همچنین 640 عنوان کتاب های مذهبی، تاریخی، اجتماعی، فلسفی، یک هزار و 720 عنوان کتاب های داستان و رمان و 876 عنوان کتاب فنی و مهندسی به زبان انگلیسی در این کتابخانه موجود  است.

رئیس خدمات آموزشی، امور اداری و کتابخانه شرکت ملی حفاری ایران در همین ارتباط به 384 مورد پایان نامه های فارسی و 16 مورد انگلیسی در این کتابخانه اشاره   کرد و گفت:  از دیگر غنای این مجموعه برخورداری از 235 جزوه تدوین شده فنی و تخصصی است که تدریس دوره های آموزشی براساس محتوای این جزوه ها انجام می شود و در مراحل چاپ به صورت کتاب قرار دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه ملی حفاری هم اکنون  پنج هزار و 300 نفر عضو دارد که 700  عضو به طور مستمر به کتابخانه مراجعه و کتاب دریافت می کنند، افزود: با همکاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی و سایر مدیریت ها و ادارات ستادی و عملیاتی ترجمه، تالیف، ویرایش، بازنگری و روز آمد کردن 40 عنوان جزوه کاربردی نیز در دست اقدام می باشد.

جورابیان تهیه 48 عنوان کتاب جدید عمومی را از اقدامات سال جاری برشمرد و اظهار کرد: امروزه همپای همه تحولات بشری، عرصه کتابخوانی نیز از ابزار و فناوری  بهره مند گردیده و کتابخوانی به صورت برخط مورد استفاده کارکنان و علاقه مندان قرار می گیرد.

رئیس خدمات آموزشی، امور اداری و کتابخانه شرکت ملی حفاری ایران با این توضیح که این واحد بخشی از اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی و زیر مجموعه مدیریت منابع انسانی شرکت است،گفت: اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی موضوع ایجاد کتابخانه الکترونیک را در دستور کار قرار داده و پی جوی اجرای آن است.

وی در پیوند با این مطلب افزود: با توجه به  راهبرد مدیریت منابع انسانی شرکت مبنی بر  توانمند سازی این حوزه و استقرار سیستم مدیریتی برای سازمان های آموزشی (  ISO 21001  ویرایش  2018   ) به طور قطع این استاندارد شامل کتابخانه نیز خواهد شد.

جورابیان با این توصیف که بدون شک کسانی که در عرصه های علم و فناوری گام های بلندی برداشته اند با کتاب پیوندی عمیق داشته اند و خانواده  نقطه آغازین عشق به کتابخوانی است، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای تشویق کارکنان علاقه مندان به کتابخوانی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، ایجاد غرفه در نمایشگاه سالانه شرکت از شمار اقدامات مدنظر در این راستا است که با توجه به شرایط شیوع بیماری کووید – 19 و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اجرایی شدن آنها به زمان مناسب موکول شده است.

انتهای پیام/*