کتاب

کتاب "دلگرمی‌ها و همراهی‌ها" با حضور وزیر نیرو در سی و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در ساختمان مرکزی وزارت نیرو رونمایی شد.

به گزارش مهرگان پرس، در این کتاب اظهارات مقامات عالی کشور از جمله آقایان حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری و منتظری دادستان کشور در خصوص پویش ملی #هرهفته_الف_ب_ایران آمده است.
همچنین در کتاب "دلگرمی‌ها و همراهی‌ها" نظرات اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای هئیت دولت، استانداران، فرهنگستان علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و بانک‌ها آمده است.
در این کتاب در خصوص پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آمده است: پویش ملی #هرهفته_الف_ب_ایران که در نیمه دوم سال ۹۸ برنامه ریزی و برگزار شد و در ادامه، با توسعه آن در سال‌جاری نیز در حال اجراست گفتگوی اجتماعی بر محور داشته‌هایی است که با سرمایه‌های مردمان ایران به دست آمده‌اند و طراحی شده است تا با هدف امیدآفرینی و خلق انگیزه، دستاوردهای افتخار آمیز مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه صنعت آب و برق از طریق آن به مردم معرفی شود.
این گزارش می‌افزاید، این پویش قصد دارد نشان دهد حتی در سخت‌ترین شرایط تحریم و تنگناهای مالی، کشور بزرگ ایران و مردم استوارش چگونه هزاران میلیارد تومان در توسعه زیرساخت‌های آب و برق، به‌‌عنوان الفبای آبادانی، سرمایه‌گذاری کرده‌اند و چگونه ساختن کشور یک لحظه هم متوقف نشده است.
همچنین این پویش در پی آن است که نشان دهد چگونه توسعه زیرساخت‌های صنعت آب و برق با عدالت اجتماعی در دسترسی به کیفیت زندگی، رشد اقتصادی فقر‌زدا ناشی از تامین زیرساخت توسعه اشتغال، بهبود محیط‌‌‌زیستی و جلوگیری از فقیر شدن بر اثر تخریب زیست محیطی و فراهم کردن امکان اسکان جمعیت در نواحی مرزی و جلوگیری از مهاجرت ارتباط دارد.
بر این اساس، تلاش وزارت نیرو و مجموعه تلاشگران بخش‌های دولتی و غیردولتی همکار بر این بوده که با بسیج تمامی امکانات در دسترس و سازماندهی مطلوب در مدت ۶ ماه هر هفته در گوشه‌ای از ایران مجموعاً ۲۲۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان که عمدتا محصول برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید است را به بهره‌برداری برساند.
این گزارش حاکی است، با توجه به تداوم و استمرار پویش مذکور با شکل گسترده در سال جهش تولید با عنوان #هرهفته_الف_ب_ایران؛ (ساخت و سازها و ساز و کارها) به بهره‌برداری رساندن ۲۵۰ طرح بزرگ و مهم آب و برق با اعتباری بالغ بر ۵۵ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور در دستور کار قرار گرفته است.

​بر اساس این گزارش، وزیر نیرو در پایان این مراسم از دست اندرکاران و فعالان پویش #هرهفتهالفب_ایران در شاخه شرکت‌های پیمانکار و مشاور، شرکت‌های مادرتخصصی، شرکت‌های استانی، همکاران رسانه‌ای و همکاران ستاد وزارت نیرو تجلیل کرد. 

منبع:پاون