کلنگ‌زنی عملیات آبرسانی به 58 روستای شهرستان بهاباد در یزد

عملیات آبرسانی به 58 روستای بخش آسفیج شهرستان بهاباد همزمان با فرا رسیدن ایام دهه فجر، با حضور استاندار، فرماندار، مدیرعامل شرکت آبفا و جمعی دیگر از مسئولان کلنگ زنی شد

به گزارش مهرگان پرس،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: پروژه مجتمع آبرسانی امام علی(ع) با ظرفیت تامین 16 لیتر بر ثانیه آب، در راستای رفع نیاز آبی 58 روستای بخش آسفیج بهاباد آغاز شد.
"اصغر ریاضتی" اظهار داشت: آبرسانی به این روستاها با اعتباری بالغ بر 291 هزار و 559 میلیون ریال از محل تامین اعتبارات ملی و مشارکت بنیاد علوی و همراهی مدیرکل امورحوزه روستایی و فرمانداری شهرستان صورت می‌گیرد.
ریاضتی خاطرنشان کرد: این پروژه با خط انتقالی به طول 43 کیلومتر و خط توزیع آب به طول 42 کیلومتر اجرا خواهد شد.
وی افزود: این مجتمع آبرسانی شامل 18 باب ایستگاه پمپاژ جهت انتقال آب به مناطق بالادست و 23 باب مخزن ذخیره آب با حجم دو هزار و 165 متر مکعب در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت آبفای یزد با بیان اینکه با اتمام این عملیات پنج هزار و 828 نفر، تحت پوشش آب شرب و بهداشت قرار می‌گیرند، یادآور شد: در حال حاضر آب شرب و بهداشت روستاهای شهرستان بهاباد از منابع موجود شهرستان و همچنین از طریق آبرسانی سیار تامین می‌شود که با اتمام این پروژه مشکل کمبود در روستاها رفع می‌شود.
ریاضتی تاکید کرد: با اتصال این روستاها به خط انتقال آب شهر بهاباد بهبود کیفیت آب امکان‌پذیر می‌شود.

منبع:روابط عمومي آب و فاضلاب يزد