کلنگ ساخت مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای جنوب شرق کشور به زمین زده شد

کلنگ ساخت مرکز کنترل، پایش، مانیتورینگ و سیستم مدیریت انرژی یکپارچه برق منطقه‌ای سیستان‌و بلوچستان عصر امروز چهارشنبه با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، استاندار و جمعی از مسئولان این استان به زمین زده شد.

به گزارش مهرگان پرس،علیرضا پرنده مطلق" در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این مرکز دیسپاچینگ، اولین مرکز یکپارچه با بهره‌مندی از سیستم SCADA/EMS بومی است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان ‌و بلوچستان افزود: قابلیت راهبری و کنترل ایستگاه‌های داخل کشور و تبادلی با کشورهای همسایه، راهبری مجزا جهت کنترل و پایش نیروگاه‌های تولید پراکنده و تجدیدپذیر، امکان اتصال ۳۰ ایستگاه انتقال و نیروگاهی و افزایش تا ۱۰۰ ایستگاه بهره‌مندی از ماژول‌های مربوط به سیستم DTS (Dispatching Training System، امکان ارتباط با مراکز دیسپاچینگ هم سطح در استان‌های مجاور، ارتباط با مراکز دیسپاچینگ ملی و پشتیبان، ارتباط با مراکز دیسپاچینگ فوق توزیع در سطح سیستان و بلوچستان، قابلیت دریافت اطلاعاتPMU از جمله اهداف و مزایای انجام این طرح خواهد بود.

وی به مزایای ویژه افتتاح این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: در نظر گرفتن ملاحظات و معیارهای امنیت سایبری و پدافند غیرعامل، حمایت از تولیدات داخلی شرکت‌های دانش بنیان، اطمینان از پشتیبانی محصول، تسریع در اجرای پروژه، جلوگیری از خروج ارز از کشور، کاهش هزینه‌های اجرا تا ۲۰ درصد نمونه خارجی از دیگر مزایای اجرای این مرکز است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: اعتبار درنظر گرفته شده برای این مرکزبالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال است.

منبع:پاون