کلیات برنامه‌ سازگاری با کم‌آبی استان مازندران تصویب شد/ بررسی برنامه سازگاری با کم‌آبی استان گیلان

مدیرکل دفتر مديريت مصرف و ارتقاي بهره‌وري آب و آبفای وزارت نیرو و دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، از بررسی برنامه‌ سازگاري با كم‌آبي استان‌هاي گيلان و مازندران در شصت و سومین جلسه كميته تخصصي كارگروه ملي سازگاري با كم‌آبي خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،«بنفشه زهرایی» با اشاره به برگزاري شصت و سومین جلسه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در روز بيست و يکم بهمن ماه اظهار کرد: در این جلسه که به ریاست قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کمیته تخصصی و ارتباط مجازی با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان‌هاي گيلان، مازندران و نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی برگزار شد، برنامه سازگاری با کم‌آبی استان‌هاي گيلان و مازندران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بخش اول جلسه به بررسی برنامه‌ سازگاری با کم‌آبی استان گيلان پرداخته شد، افزود: برنامه سازگاری با کم‌آبی استان گيلان در چهار بخش شرب، کشاورزی، صنعت و طرح‌هاي شرکت آب منطقه‌اي استان پیش‌بینی شده است که با اجرای این برنامه تا افق 1405 در استان گيلان میزان برداشت از منابع آب 49.811 ميليون متر مکعب کاهش خواهد يافت.

زهرایی ادامه داد: در این جلسه، نظرات دستگاه‌های عضو کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در مورد بخش‌های مختلف برنامه سازگاری با کم‌آبی استان گيلان مورد بحث قرار گرفت و در پایان بررسی از کارگروه استانی سازگاری با کم آبی خواسته شد تا مطابق نظرات مطرح شده، برنامه استان گيلان را تدقیق و پیشنهاداتی جهت رفع چالش‌های منابع آب استان به برنامه اضافه کند.

مدیرکل دفتر مديريت مصرف و ارتقاي بهره‌وري آب و آبفای وزارت نیرو و دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی افزود: در ادامه، برنامه سازگاری با کم‌آبی استان مازندران در بخش‌هاي مختلف شرب، کشاورزی و صنعت مورد بحث و بررسي قرار گرفت که با اجرای این برنامه تا افق 1405، در استان مازندران، میزان برداشت از منابع آب سطحي و زيرزميني مجموعاً 421.8 میلیون مترمکعب کاهش خواهد يافت.

وی اظهار کرد: در ادامه نيز ضمن استماع نظرات دستگاه‌های عضو کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در مورد بخش‌های مختلف برنامه سازگاری با کم‌آبی استان مازندران و تصویب کلیات برنامه، از کارگروه استانی سازگاری با کم آبی خواسته شد تا مطابق نظرات مطرح شده، برنامه استان مازندران را تدقیق کنند.

منبع:پاون