کمبود منابع با کیفیت برای تامین نیاز شرب در استان یزد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به اینکه منابع آب شیرین برای تامین نیاز شرب مردم استان یزد، چاه‌های عمیق شرب و خط انتقال آب است، گفت: بزرگترین مشکل استان، کمبود منابع با کیفیت برای تامین نیاز شرب است.

به گزارش مهرگان پرس،محمد مهدی جوادیان زاده با اشاره به این مطلب تصریح کرد: استان یزد با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و یکصد هزار نفر، یک استان خشک و از لحاظ منابع آب شیرین به شدت فقیر محسوب می‌شود، بنابراین تامین آب با کیفیت برای شرب شهروندان این استان کویری هر ساله با مشقت و دشواری‌های فراوان امکان‌پذیر است.

وی همچنین بیان کرد: چاه‌های موجود در این استان نیز معمولا شور و تلخ بوده و کیفیت لازم را جهت تامین آب شرب ندارند. این در حالیست که بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد متاسفانه استمرار تامین آب شرب با همین کیفیت نازل نیز از منابع آب زیرزمینی استان تقریبا برای آینده امکان پذیر نیست.

این مقام مسئول همچنین تشریح کرد: اگرچه آب تامین شده از طریق خط انتقال زاینده رود نیز به صورت کامل تامین کننده نیاز آب شرب استان نیست، ولی پس از اختلاط آن با آب استحصال شده از چاه‌های استان، تامین آب شرب استان با کیفیتی در حد استاندارد صورت می‌پذیرد.

وی همچنین اظهار داشت: با این وجود در حال حاضر تامین آب بیش از 300 روستا و چندین شهرستان استان نیز از طریق تانکر سیار و آب شیرین کن‌های محلی انجام می‌شود.

منبع:روابط عمومي آب منطقه اي يزد