کنترل فرآیندهای مالی و مدیریت هزینه‌ها مهم‌ترین رویکرد در معاونت مالی و پشتیبانی نیروگاه رامین است

خوزستان- مهرگان پرس- سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی نیروگاه رامین اظهار داشت رسالت اصلی ما در نیروگاه رامین تولید پایدار انرژی برق بوده که حاصل کار تیمی همه بخش های نیروگاه می باشد و مجموعه مالی و پشتیبانی نیز همه ظرفیت های خود را به منظور تحقق این هدف از یکسو و تأمین حقوق و مزایای سرمایه های انسانی از سوی دیگر بکار گرفته است. وی گفت: گام نخست در معاونت مالی و پشتیبانی ، شناسایی فرآیندهای کاری ، تعیین اهداف و اولویت بندی آنها بر اساس اثربخشی در تولید برق با رویکرد انضباط مالی و مدیریت و کنترل هزینه ها و جلوگیری از انحراف بودجه مصوب مطابق برنامه ریزی مالی در چهار حوزه شامل جاری،تعمیرات اساسی،بهینه سازی و رفع محدودیت دانست.

پژمان حیدری به اقدامات در حوزه ساماندهی بدهی های مالیاتی از طریق تعامل مستمر و اثر بخش با هیأت حل اختلاف مالیاتی استان اشاره نمود و تقسیط بدهی مالیاتی سنوات گذشته و بستن پرونده مالیاتی عملکرد سال 93 بعد از گذشت 6 سال ، بخشودگی بیش از 90% از جرائم مالیاتی حقوق سال 96 و قطعی نمودن مالیات حقوق سال 96  و قطعی نمودن عملکرد مالیات سال97 در موعد مقرر را از اقدامات این معاونت در این حوزه عنوان نمود.

وی همچنین در خصوص تعیین تکلیف وضعیت بدهی های سنواتی به سازمان اجتماعی اقداماتی همچون حل مشکل سوابق بیمه ای معوقه و ثبت در سوابق پرسنل از سالهای 95 تاکنون، تقسیط کلیه بدهی های بیمه ای تا پایان سال 1400 و تعیین تکلیف تمامی پرونده های راکد بیمه ای مربوط به قراردادهای سنوات گذشته با کارفرما از مهمترین اقدامات در این حوزه برشمرد.

حیدری با اشاره به تشکیل دفتر حقوقی و بکارگیری وکلای مجرب ، آموزش مباحث حقوقی و قراردادی و بازبینی و اصلاح کلیه فرمت های قراردادی را از اقدامات اولیه این بخش عنوان نمود و ماحصل این اقدام را  افزایش کیفیت تعهدات پیمانکاران در راستای اجرای قانون و تأمین حقوق و منافع حداکثری نیروگاه از قراردادهای پیمانکاری دانست.

پژمان حیدری همچنین افزود: با همکاری دفتر حقوقی و اداره قراردادها  تعیین تکلیف کلیه قراردادهای باز نیروگاه از سنوات 92 تا 98 را در دستور قرار دادیم که ماحصل این اقدام ، تعین تکلیف 57 قرارداد باز و پیگیری 36 فقره پرونده حقوقی علیه نیروگاه می باشد که موجب کاهش ضرر و زیان مالی به شرکت از این ناحیه شده است.

سرپرست معاونت مالی و امور پشتیبانی نیروگاه رامین ضمن تأکید بر استفاده از فن آوری اطلاعات و مکانیزه نمودن فرآیندها ، بهره برداری از سامانه های الکترونیک مختلف را از جمله اقدامات مهم این معاونت برشمرد. وی گفت:  سامانه تدارکات الکترونیکی یکی از سامانه های مستقر شده است که علاوه بر تسریع در خریدها ، موجب شفاف سازی در معاملات ، ایجاد شرایط یکسان برای حضور پیمانکاران و تأمین کنندگان و در نهایت کاهش چشمگیر هزینه های خرید می شود. حیدری با اشاره به همکاری معاونت مالی و پشتیبانی و گروه فناوری اطلاعات ،  طراحی و پیاده سازی سیستم فرآیند مدیریت پروژه ها و تخصیص اعتبار به پروژه های نیروگاه را از دیگر اقدامات در اینخصوص برشمرد.

وی درآمدزایی برای نیروگاه  از طریق شرکت در مناقصات با تکیه بر تخصص و دانش فنی نیروی انسانی موجود در شرکت را از دیگر اهداف آن معاونت برشمرد و برنده شدن در مناقصه بهره برداری از نیروگاه افق ماهشهررا  از جمله موفقیت های حاصل شده در این زمینه دانست.

حیدری با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و شیوع بیماری کرونا  و ضمن تقدیر ازهمراهی و همکاری پرسنل نیروگاه در مدیریت صحیح منابع مالی اظهار امیدواری نمود:  آثار اقدامات فوق الذکر و رفع این چالشها باعث بهبود در پرداخت حقوق و مزایای رفاهی و انگیزشی به کارکنان و تسریع تأمین قطعات و تجهیزات،رفع چالشها و نهایتاً تولید پایدار انرژی برق در نیروگاه رامین شود.

انتهای پیام/*