یازدهمین تفاهم نامه مدیریت مشارکتی منابع آب در خراسان رضوی مبادله شد

یازدهمین تفاهم‌نامه مدیریت مشارکتی منابع آب استان خراسان رضوی بین شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و انجمن صنفی کشاورزان بردسکن مبادله شد.

 به گزارش پايگاه خبري مهرگان پرس ، محمد علایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بردسکن که در محل فرمانداری این شهرستان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرماندار، نماینده مردم بردسکن، امام جمعه، دادستان، نمایندگان تشکل‌های کشاورزی و مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در دشت بردسکن و کاشمر سطح آب زیرزمینی سالانه به‌طور متوسط 94 و 57 سانتی‌متر افت می‌کند، گفت: در صورت عدم مدیریت برداشت از آبخوان این دو دشت کمتر از پنج سال آینده بخش‌هایی از این دو شهرستان متروکه خواهد شد.
علایی تاکید کرد: در طرح همیاران آب و با امضای تفاهم نامه مدیریت مشارکتی، تشکل های قانونی کشاورزان تصدی گری آب را بر عهده خواهند گرفت.
احمد فرزانه، دادستان بردسکن نیز در این نشست با تمام تمام از اجرای طرح همیاران حمایت می کنیم و تمام مسئولان شهرستان برای اجرای دقیق آن تلاش داشته باشند.
وی با بیان اینکه دادستانی آمادگی رسیدگی به تخلفات آبی در حوضه رودخانه‌ها را دارد، افزود: با مشارکت دستگاه‌های ذیربط، باید از تصرف و تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها قبل از وقوع آن جلوگیری شود.
گفتنی است پس از این نشست مدیران و مسئولان استانی و شهری از سد دهن قلعه واقع در شهرستان بردسکن بازدید داشتند و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در دیدار با اهالی روستاهای بالادست این سد دستورات لازم برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم منطقه را صادر کرد.