۱۰۱ واحد مسکن به مددجویان و معلولان کردستانی واگذار می‌شود

مهرگان پرس،رسولی گفت: ۱۰۱ واحد مسکونی به مناسبت هفته بهزیستی به مددجویان و معلولان کردستانی واگذار می‌شود.

حسین رسولی معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهرگان پرس در کردستان اظهار کرد: 101 واحد در هفته بهزیستی 1400 به مددجویان و معلولین واگذار می‌شود و تعداد 659 واحد مسکونی در دست احداث است.

وی افزود: 223 واحد تعهد استان است اما امیدواریم بتوانیم در سال جاری 280 واحد واگذار کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کردستان با اشاره به فعالیت دفتر مشارکت‌های مردمی در سال 99 اعلام کرد: در سال گذشته با اجرای طرح‌ها و پویش‌هایی از جمله کمک مومنانه، ایران همدل، عید قربان و ضیافت رمضان بیش از یک‌هزار میلیارد جمع‌آوری شد که در مقایسه با سال جاری 20 درصد رشد داشته است.

رسولی عنوان کرد: در ماه رمضان 1400 با مشارکت مراکز مثبت، واحدهای اداری بهزیستی و موسسات در قالب طرح پویش ضیافت همدلی و زکات فطریه 135 میلیارد ریال جمع‌آوری شد که در مقایسه با رمضان 99 حدود 56 درصد رشد داشته است.

وی به تعهد اشتغال در سال 99 پرداخت و گفت: سال قبل تعهد اشتغال برای دو هزار و 207 نفر داشته‌ایم که با تسهیلات اشتغالزایی و سایر شیوه‌های ایجاد اشتغال دو هزار و 279 نفر شغل ایجاد شده است.

وی اعلام کرد: تسهیلات تخصیصی در سال گذشته معادل 808 میلیارد ریال بوده که 97 درصد آن پرداخت شده و تسهیلات تخصیصی حوزه اشتغال نیز در سال جاری 116.8 میلیارد ریال است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کردستان اعلام کرد: امسال تعهدات اشتغال برای استان دو هزار و 339 نفر است که یک‌هزار و 637 مورد شهری ‌ 702 مورد روستایی است.

رسولی بیان کرد: در حال حاضر 406 مرکز و موسسه خیریه و غیردولتی تحت نظارت سازمان هستند که از این تعداد 94 موسسه خیریه، 53 مرکز مثبت زندگی و 47 مرکز نیز در حوزه‌های توانبخشی و پیشگیری و شبانه‌روزی فعال است.