۲۳۰۰ میلیارد تومان برای اتمام ۲٦ پروژە در کردستان هزینە می‌شود

مهرگان پرس- سنندج- رئیس سازمان برنامە و بودجە کشور از اختصاص ۲۳۰۰ ملیارد تومان برای اتمام ۲۶ پروژه مهم و اساسی در کردستان خبر داد.

محمد باقر نوبخت در بدو ورود به فرودگاه سنندج با بیان اینکه برای ۲۶ پروژه مشخص شده و تاثیر گذار استان تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و تا پایان دولت ۱۲۰۰ میلیارد تومان دیگر هزینه می‌شود.

🔸وی بهره برداری از راه آهن سنندج تا پایان دولت دوازدهم را از اولویت های دولت برشمرد و افزود: تا پایان دولت این پروژه مهم به بهره‌برداری می‌رسد و ما از تهران با قطار به سنندج خواهیم آمد.

🔸نوبخت با بیان اینکه رفع مشکل آب شرب استان و بخصوص شهر سنندج از جمله برنامه های مهم این سفر است، اظهار کرد: برای مسکن محرومین ساخت دو هزار واحد را تعهد کردیم که در این سفر کلید هزارو ۷۰۰ واحد تحویل و مابقی نیز در یکماه آینده تکمیل و به متقاضیان واگذار می‌شود.
110 هزار واحد مسکن در حال ساخت ویژه محرومین
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در حال حاضر بیش از 110 هزار واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است و ده‌ها واحد نیز تحویل شده است.

110 هزار واحد مسکن در حال ساخت ویژه محرومین
علیرضا تابش عصر امروز در مراسم افتتاح 3 هزار و 400 واحد مسکن محرومین و آسیب دیده از سیل 98 که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سنندج برگزار شد. اظهار کرد: در حال حاضر 88 هزار واحد مسکونی در 20 استان کشور در قالب مسکن محرومین در حال ساخت است و همچنین 2 هزار واحد برای ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در کل کشور با اعتبار بلاعوض 2 هزار و 500 میلیارد تومان و 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت مدنظر است.

وی افزود: خوشبختانه 24 هزار واحد در سال گذشته به اتمام رسید و امیدواریم واحدهای باقیمانده نیز تا تا سال آینده به اتمام برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان نیز در این مراسم گفت: پس از سیل سال گذشته بازسازی و احداث بیش از 2 هزار واحد آسیب دیده در دستور کار قرار گرفت که امروز یک هزار و 700 واحد آن افتتاح می‌شود.

رضا قادری اظهار کرد: همچنین احداث 2 هزار واحد مسکونی برای محرومین در روستاها در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد نیز یک هزار و 700 واحد آن امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در مجموع 300 میلیارد تومان اعتبار برای احداث این 3 هزار و 400 واحد مسکونی هزینه شده که 200 میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانکی و 100 میلیارد آن نیز به صورت بلاعوض تامین شده است.

احداث ۲۲ هزار واحد مسکونی نیازمندان تا خرداد ۱۴۰۰
سنندج- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 22 هزار واحد مسکن محرومین با همکاری استانداری ها ساخته می شود که تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ به همه متقاضیان تحویل می شود.

درادامه، مرتضی بختیاری عصر امروز در مراسم افتتاح سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن محرومین و آسیب‌دیده از سیل سال ۹۸ که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد منزل مسکونی برای نیازمندان از رسالت‌های این نهاد انقلابی است و کردستان جزو اولویت‌های ماست.

وی از انعقاد تفاهم نامه ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی محرومان با استانداری‌های کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۵۰ درصد این واحدها ساخته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اعلام کرد: مابقی واحدها نیز تا پایان خرداد سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

بختیاری افزود: یک هزار واحد از این ۲۲ هزار واحد مربوط به استان کردستان بوده و تاکنون زمین مورد نیاز این طرح تأمین شده است.

وی افزود: ۴۴۴ واحد از سه هزار و ۴۰۰ واحدی که امروز در کردستان افتتاح می‌شود مربوط به مددجویان کمیته امداد است.

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این مراسم از تسریع در اختصاص اعتبارات مسکن محرومان خبر داد و گفت: با تمام ظرفیت‌های اعتباراتی برای شاد کردن دل هم میهنان تلاش خواهیم کرد.

افتتاح رسمی بوستان کوچک ره ش سنندج
افتتاح رسمی بوستان کوچک ره ش سنندج
با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مسئولان استانی پارک 20 هکتاری کوچ ره ش سنندج افتتاح شد.

حشمت الله صیدی، شهردار سنندج در مراسم افتتاح بوستان کوچک ره‌ش در مکان این بوستان برگزار شد اظهار کرد که کار اجرایی پارک ۲۰ هکتاری کوچک ره ش که عرصه ملی بوده و از راه و شهرسازی به شهرداری واگذار شده در ۷ ماه به اتمام رسید.
وی افزود که این بوستان زمینه فرهنگی و ورزشی دارد و از نمادهای

موسیقی در آن استفاده شده است.
شهردار سنندج تصریح کرد که صخره نوردی و پله نوردی و دوچرخه‌سواری و... از جمله امکانات ورزشی این بوستان است.
وی عنوان کرد که نورپردازی بی نظیر این بوستان در کشور نمونه ندارد و این بوستان در طول شب در سراسر شهر سنندج خودنمایی می‌کند.
صیدی ادامه داد که این پارک با ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۷ ماه توسط شهرداری منطقه ۳ احداث شده است.
وی در پایان یادآور شد: اخیرا اقدامات مناسبی در شهر سنندج انجام شده که موجب رضایت مردم این شهر فرهنگی شده است.