۵ صنعت بزرگ دورود و ازنا در آستانه راه‌اندازی

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵ صنعت بزرگ این دو شهرستان در آستانه راه‌اندازی است.

به گزارش مهرگان پرس،حسین گودرزی  اظهار کرد: یکی از مسائل و مشکلات حادی که در دو شهرستان دورود و ازنا وجود داشته وجود صنایعی است که سال‌هاست به‌صورت راکد و نیمه فعال باقی‌مانده بودند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین آن‌ها فولاد ازنا، صنایع غذایی گهر دورود، فارسیت، بهراد، خمیرمایه دورود است که برابر نظر کارشناسان چنانچه راه‌اندازی شوند بالغ‌بر ۴۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس خاطرنشان کرد: یکی از کارهای که به‌عنوان تعهد پذیرفتم این بود که این صنایع راکد را به کمک مسئولین و با عنایت خدا فعال کنیم.

گودرزی با بیان اینکه پرونده این پنج صنعت باز شده و در حال پیشرفت برای راه‌اندازی هستند، اضافه کرد: برای صنعت فولاد ازنا ۱۵۰۰ نفر می‌تواند اشتغال مستقیم داشته باشد با سران سه قوه دیدار کرده و موضوع را شرح دادم و در یک ماه اخیر خدمت رئیس‌جمهور رسیدم و با رئیس قوه قضائیه و بانک عامل و دادستان تهران کار دنبال شده و کار در آستانه واگذاری است.

وی بیان کرد: صنایع غذایی گهر دورود که یکی از صنایع بزرگ است که ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر می‌تواند اشتغال ایجاد کند پرونده آن در یک سال اخیر به‌صورت پیوسته دنبال کرده و ارزیابی آن صورت گرفته و آماده واگذاری است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس ادامه داد: هلدینگ‌ها و صنایع غذایی معتبر کشور جلسه برگزار شده و با بانک جلساتی برگزار شده و آماده واگذاری است و کار را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد.

گودرزی عنوان کرد: شرکت فارسیت دورود یکی از شرکت‌های قدیمی شهرستان است که به دلایلی حدود ۱۲ سال پیش این صنعت فعال را راکد و متأسفانه از گردنه تولید خارج و متأسفانه سهام آن را در فرابورس خرده‌فروش کردند.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که داشتیم دنبال افرادی که سهام دارند رفتیم و حدود ۳۰ درصد سهام را افرادی که سهام عمده داشتند پیدا کردیم و در جلساتی در مجلس برگزار و در شورای تأمین تعهداتی از آن‌ها گرفته شد و چندین جلسه در شهرستان برگزار شد هیات مدیره را تشکیل دادند و نیازمند مساعدت بخش قضایی بودند که ریاست قضایی شهرستان و فرماندار عنایت ویژه داشتند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس تصریح کرد: در آخرین جلسه متعهد شدند دیون آن‌ها عقب بیفتد تا کار را شروع کنند و این صنعت بزرگ راه‌اندازی شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: صنعت بهراد نیز در ۱۲ سال علی‌رغم اینکه تجهیز و آماده تولید بوده متوقف شده است که خوشبختانه از وزیر کار نامه گرفتیم و از سهام‌دار عمده آن‌که شستا و تأمین اجتماعی است خواسته شده به ستاد اجرایی فرمان امام واگذار شود چون سهامدار عمده آن مجهول مالک بوده و ستاد اجرای پذیرفته است و معاون حقوقی آن مکاتباتی انجام داده و الان در دستگاه قضایی است.

وی اضافه کرد: آخرین صنعت بزرگ منطقه خمیرمایه است که ۱۲ سال است علی‌رغم آمادگی کامل برای تولید متوقف شده که هلدینگ امید بانک سپه پای‌کار آمده و تجهیز کرده و آماده افتتاح است و مهرماه جذب نیرو می‌کند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس بیان کرد: علاوه بر این‌ها ۲۰ صنعت کوچک محلی نیز بوده که نیازمند تسهیلاتی بودند که در ستاد تسهیل استان در حال رفع مانع هستند.

گودرزی ادامه داد: تا زمانی که این صنایع بزرگ فعال نشوند از پای نخواهیم نشست و به‌زودی فعال خواهند شد.

منبع : ایسنا