1646 پروژه‌‌ توزیع برق در تبریز افتتاح شد

1646 پروژه‌ شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اعتبار 1255 میلیارد ریال همزمان با هفته‌ دولت با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیران عامل صنعت برق استان گشایش یافت.

به گزارش مهرگان پرس،"محمدرضا پورمحمدی" استاندار آذربایجان‌شرقی در این آیین، 2002 پروژه‌ صنعت برق آذربایجان‌شرقی را با اعتباری بالغ بر 5053 میلیارد ریال افتتاح کرد.
استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن قدردانی از زحمتکشان صنعت برق استان خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر جهت ساخت نیروگاه‌های جدید و تولید بیشتر انرژی در استان شد و گفت: در کنار توجه به سرمایه‌گذاری در این زمینه، باید هر چه بیشتر به فکر تامین انرژی‌های جدید و پاک و پایدار بوده و متناسب با افزایش مصرف به دنبال افزایش تولید انرژی پاک باشیم.
"عادل کاظمی" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز در این آیین، پروژه‌های آماده ‌بهره‌برداری این شرکت را 1646 پروژه با اعتبار 1255 میلیارد ریال عنوان و در تشریح زمینه‌های پروژه‌های بهره‌برداری شده، خاطرنشان کرد: بیش از یک سوم تعداد پروژه‌های بهره‌برداری شده یعنی بالغ بر 692 پروژه در بخش نیرورسانی صورت گرفته تا مشترکان عزیز از نعمت برق هر چه بیشتر برخوردار شوند. همچنین یک چهارم پروژه‌های بهره‌برداری شده یعنی بالغ بر 437 پروژه در بخش اصلاح و بهینه‌سازی صورت گرفته تا شبکه از پایایی هرچه بیشتر برخوردار باشد. توسعه و احداث با 349 پروژه، ایجاد قدرت مانور با 61 پروژه و کاهش تلفات به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های برق تبریز با 42 پروژه در رده‌های بعدی بیشترین تعداد پروژه بهره‌برداری شده قرار دارند.
کاظمی در تشریح هزینه‌های پروژه‌های بهره‌برداری شده، تصریح کرد: بیش از یک سوم هزینه‌ پروژه‌های بهره‌برداری شده یعنی بالغ بر 440 میلیارد ریال در بخش توسعه و احداث، 355 میلیارد ریال در بخش نیرورسانی، 244 میلیارد ریال در بخش اصلاح و بهینه‌سازی و 90 میلیارد ریال در بخش ایجاد قدرت مانور هزینه شده است.
وی پروژه‌های شاخص قابل افتتاح هفته دولت برق تبریز در سال 1400 را 59 پروژه با اعتبار بالغ بر 353 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از بین 59 پروژه‌ مذکور، 45 پروژه در محدوده‌ شهرستان تبریز با اعتبار بالغ بر 276 میلیارد ریال، 5 پروژه در محدوده‌ آذرشهر با اعتبار بالغ بر 28 میلیارد ریال و 9 پروژه در محدوده‌ اسکو با اعتبار بالغ بر 49 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، تبدیل شبکه‌ سیم مسی به کابل خودنگهدار را با توجه به اهمیت این پروژه در صدر پروژه‌های مورد بهره‌برداری در محدوده‌ تبریز دانست و گفت: طی سال‌های گذشته اقدامات گسترده‌ای در راستای تبدیل شبکه‌ سیم مسی به کابل خودنگهدار صورت گرفته است. اصلاح شبکه‌ میدان کاه، احداث پست هوایی کارگاه‌های کوچک شهرک صنعتی شهید سردار سلیمانی و تامین برق زمین‌های زراعی قراملک از دیگر مهمترین پروژه‌های شاخص آماده‌ی بهره‌برداری در هفته‌ دولت است.
وی ادامه داد: اصلاح شبکه‌ 20 کیلوولت ایستگاه مایکروویو آذرشهر و تامین برق مجتمع مسکونی 125 واحدی الماس خاوران به عنوان پروژه‌های شاخص شهرستان آذرشهر و تامین برق اراضی قوری گل اسفنجان و مجتمع تجاری شهریاران ایلخچی و روستای کوشن اسکو نیز از مهمترین پروژه‌های قابل بهره‌برداری در شهرستان اسکو به‌شمار می‌آید.

قابلیت 99.9 درصدی اطمینان و در دسترس بودن شبکه در برق منطقه‌ای آذربایجان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان نیز در این آیین از گشایش 6 پروژه‌‌ این شرکت با اعتباری بالغ بر 2840 میلیارد ریال خبر داد و افزود: قابلیت 99.9 درصدی اطمینان و در دسترس بودن شبکه از مهمترین دستاوردهای همکاران بهره‌برداری این شرکت است.
"افشین روشن میلانی" ادامه داد: 6 پروژه‌ مورد بهره‌برداری شامل 3 پروژه‌ فیبر نوری، 2 پروژه‌ در شهرستان میانه و پروژه‌ احداث خط 400 کیلوولت هریس تا مرز نوردوز است.
وی همچنین از ایجاد 130 مگاوات مولد مقیاس کوچک انرژی خورشیدی خبر داد و افزود: برای ایجاد 95 مگاوات انرژی پاک دیگر نیز مجوز صادر کرده‌ایم که امیدواریم در سال‌های آتی به بهره برداری برسند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌شرقی نیز از گشایش 350 پروژه با اعتبار 958 میلیارد ریال خبر داد.
گفتنی است در پایان این آئین، استاندار آذربایجان‌شرقی به همراه هیئت همراه از مرکز دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق تبریز بازدید کرد.

منبع: روابط عمومي شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌شرقی