آبرسانی به ۷۶ هزار نفر از جمعیت روستایی استان سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان، از آغاز طرح آبرسانی به ۱۷۱ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان در شهرستان‌های "دشتیاری"، "چابهار"، "بمپور" و "ایرانشهر" خبر دا

به گزارش  پايگاه خبري مهرگان پرس،علی‌رضا قاسمی با اعلام این خبر گفت: ۶ پروژه شامل، طرح آبرسانی به مجتمع هفت روستایی بریس و پسابندر و عملیات تکمیلی خطوط انتقال و شبکه توزیع مجتمع ۲۵ روستایی دلگان‌ها در شهرستان دشتیاری، عملیات اجرایی اتصال خطوط جدید آبرسانی به ۱۲۱ روستای زیرمجموعه مخزن صفرزهی شهرستان چابهار، طرح آبرسانی به هشت روستای باقیمانده از مجتمع ۴۸ روستایی غرب و شرق بمپور و ۱۰ روستای مجتمع دامن شهرستان ایرانشهر کلنگ‌زنی شد.
وی افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور ۱۷۱ روستا با جمعیت ۷۶ هزار نفر با اعتباری بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت آبفای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پروژه‌ آبرسانی به مجتمع بریس و پسابندر گفت: با شروع عملیات اجرایی این پروژه تمامی روستاهای نوار ساحلی شهرستان دشتیاری با اعتبار ۳۷۱ میلیارد ریال از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شده و آب مورد نیاز روستاهای تحت پوشش از طریق سایت آب‌شیرین‌کن پسابندر تأمین می‌شود.
قاسمی درباره‌ پروژه‌ مجتمع آبرسانی دلگان‌ها نیز اظهار کرد: در تلاش هستیم با سرعت بخشیدن به عملیات تکمیلی خطوط انتقال و شبکه‌ توزیع مجتمع دلگان‌ها تا پایان سال جاری ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی مجتمع از آب سالم و پایدار بهره‌مند شوند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر تعدادی روستا از مجموعه دلگان‌ها از آب خام پشت بند شیر گواز تأمین آب می‌شوند که در طرح جدید برنامه‌ریزی شده، مجتمع دلگان‌ها به مجتمع زیرمجموعه سد زیردان (تلنگ) متصل و با اجرای چهار کیلومتر لوله‌گذاری، اهالی روستا از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شوند.
قاسمی ادامه داد: برای این پروژه ساخت حوضچه‌های شبکه توزیع و ۶ کیلومتر لوله‌گذاری GRP و پلی‌اتیلن انجام می‌شود، همچنین تمامی شیرآلات و اتصالات ابتدای روستاها اجرا شده و روستاها به خطوط اجرا شده‌ قبل متصل می‌شوند، که با اجرای این پروژه تعداد ۲۵ روستای منطقه دلگان‌ها از آب تصفیه شده بهره‌مند شده و ۱۱ درصد شاخص بهره‌مندی از آب شهرستان ارتقا پیدا خواهد کرد.
این مقام مسئول درباره‌ عملیات تکمیلی آبرسانی به ۱۲۱ روستای زیرمجموعه مخزن صفرزهی در شهرستان چابهار هم گفت: با عقد قرارداد جدید به مبلغ ۱۲۳ میلیارد ریال و با عملیات تکمیلی شامل عملیات لوله‌گذاری خطوط فرعی و ساخت حوضچه‌های انشعاب روستاها بالغ بر ۶۰ مورد حوضچه بتنی در ابتدای روستاهای اصلی و ارتباط آن با دیگر روستاها برقرار خواهد شد؛ همچنین خرید شیرآلات، لوله‌، اتصالات مورد نیاز خطوط فرعی و کنتور‌های حجمی مورد نیاز ابتدای شبکه‌های توزیع این مجتمع به‌طور کامل انجام و از خطوط قدیمی منفک و به خطوط جدید که از طریق سد زیردان و تصفیه‌خانه تأمین آب می‌شود، متصل می‌گردد.
قاسمی، از اجرای شبکه توزیع هشت روستای باقی‌مانده از مجتمع ۴۸ روستایی غرب و شرق بمپور خبر داد و گفت: پروژه‌ آبرسانی به مجتمع غرب و شرق بمپور که اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با اتمام عملیات اجرایی شبکه توزیع هشت روستای باقی‌مانده با اعتبار ۴۲۷ میلیارد ریال، جمعیت ۱۸ هزار و ۷۸ نفری منطقه را بهره‌مند خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین با اجرای طرح آبرسانی به ۱۰ روستای مجتمع دامن شهرستان ایرانشهر با اعتبار ۱۹۷ میلیارد ریال، ۴ هزار و ۷۶۲ نفر از اهالی مجتمع از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد.