آغاز عملیات اجرایی پروژه تعویض سیم‌های خط دومداره پست لاهیجان

عملیات اجرایی پروژه تعویض سیم‌های 14 پایه خط دومداره پست لاهیجان 2 آغاز شد.

به گزارش مهرگان پرس،«بهمن داراب زاده» با اشاره به نقش مهم و حیاتی پست لاهیجان2 در تامین برق مشترکان این منطقه گفت: پست لاهیجان 2 با بار حدود 36 مگاولت آمپر، تامین انرژی برق مشترکان بخش زیادی از مرکز شهرستان لاهیجان و نواحی اطراف آن را برعهده دارد. حدود 14 پایه و سیم‌های خط این پست قدیمی تر بوده و در بارش‌های سنگین برف در سال‌های 83، 86، 96 و 98 به شدت آسیب دیده‌اند.
وی افزود: با پیش‌بینی اینکه در بارش‌های احتمالی برف امسال این خط دچار مشکل و منجر به اختلال در امر تغذیه پست و بی‌برقی بخشی از مشترکان شود، پروژه‌ای با عنوان برکناری و سیم کشی هادی های 14 پایه از خط دو مداره لاهیجان 2 – سیاهگلده، لاهیجان 2 – لاکان تعریف شد.
مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي گيلان گفت: با توجه به اهمیت این خط، عملیات اجرایی این پروژه توسط پیمانکار پروژه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود در بهمن امسال به بهره‌برداری برسد.
داراب زاده گفت: شرایط بسیار پیچیده‌ای از نظر اجرای پروژه‌ها در استان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص استان وجود دارد. شروع فصل بارندگی و تعدد روزهای بارانی، شالیزار بودن منطقه و عدم دسترسی آسان ماشین آلات به پای دکل‌ها از جمله مشکلات اساسی در اجرای این پروژه است.
گفتنی است، پارگی سیم فاز وسط خط لاکان بین دکل 2 و 3 که کلمپ شده است، پارگی سیم فاز بالای خط لاکان بین دکل 4 و 5، پارگی سیم فاز بالای سیاهگلده و فاز بالا و پایین لاکان بین دکل 5 و 6، پارگی سیم فاز وسط و پایین خط لاکان بین دکل 6 و 7 و پارگی سیم‌های دو فاز در سه نقطه و بانداژ شدن آن در چند نقطه از جمله مشکلات اساسی این خط بود که منجر به تعریف پروژه برکناری سیم‌های این خط شد.

منبع:پاون