آغاز عملیات مرحله شانزدهم پمپاژ آب شرب از سد لار به تهران

مدیر امور بهره برداری و نگهداری از سد لار، از آغاز مرحله شانزدهم پمپاژ آب شرب از سد لار به تهران خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،مفید اصغری با اعلام این خبر گفت: به دلیل کاهش تراز آب مخزن سد لار، انتقال آب شرب تهران از طریق این سد از حالت ثقلی به پمپاژ با مانور دریچه‌های آبگیر و آب‌بر تلمبه‌خانه تغییر کرد.
وی اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده توسط همکاران حاضر در امور سد لار، مانور دریچه‌های تاسیسات کلان طی یک روز کاری انجام و با مهیا نمودن شرایط لازم جهت انجام کار و تست‌های مربوطه، یکی از الکتروپمپ‌های 1100 کیلو واتی راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.
اصغری با بیان اینکه هر ساله با کاهش تراز آب دریاچه و رسیدن به تراز 2472.50 متر، مانور دریچه‌های مذکور جهت انتقال آب الزامی است، افزود: با کاهش تراز و سطح آب مخزن سد لار، امکان انتقال ثقلی آب شرب به تهران وجود ندارد و به همین دلیل عملیات انتقال آب، باید از طریق پمپاژ آغاز شود که مرحله شانزدهم این عملیات در نیمه آذر سال جاری آغاز شده است.
مدیر امور بهره برداری و نگهداری از سد لار در پایان تصریح کرد: به طور معمول استفاده از پمپاژ، از ابتداي پاييز آغاز و تا اواسط بهار سال بعد ادامه مي‌يابد و زماني كه آب به سطح مورد نظر رسيد، پمپ‌هاي مورد استفاده قطع شده و آب به شكل ثقلي منتقل مي‌شود كه اين وضعيت بستگي به ميزان بارش و حجم آب ذخيره شده در مخزن سد دارد.

روابط عمومي آب منطقه اي  استان تهران