آمادگی مولدهای برق مراکز حیاتی پایتخت ارزیابی شد

همزمان با دهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به‌کاری مولدهای برق اضطراری مراکز حساس و حیاتی، آمادگی مولدهای برق مراکز حیاتی شهر تهران ارزیابی شد.

به گزارش مهرگان پرس،همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل و به موازات برگزاری دهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به‌کاری مولدهای برق اضطراری مراکز حساس و حیاتی، نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز با قطع برق دستگاه‌های اجرایی پراهمیت پایتخت، آمادگی این مراکز را برای مقابله با شرایط اضطراری، مورد آزمون قرار دادند.

"علیرضا رضایی" سرپرست معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اعلام این خبر افزود: تمامی مراکز حساس و پراهمیت، موظفند به منظور مقابله با تهدیدهای احتمالی یا بروز شرایط خاص که منجر به قطع ناگهانی برق شود، سامانه‌های حیاتی و زیرساخت‌های نرم افزاری خود را به مولدهای اضطراری برق متصل نگاه داشته و از بروز وقفه در ارائه خدمات، جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مانور امروز که با حضور سردار جلالی؛ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، گروه‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی حساس شهر تهران را قطع و با تحلیل نتایج، گزارش عملکرد مولدها و آمادگی این مراکز در شرایط بحرانی را گزارش کردند.

"رضا شیخان" مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز در این خصوص گفت: پایتخت کشور، محل استقرار مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی و خدماتی است و در همین راستا با بررسی‌های کارشناسان این شرکت، بیش از 1200 مرکز حساس در شهر تهران، شناسایی و از نظر وجود مولدهای آماده به کار مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

شیخان اضافه کرد: در رزمایش امروز، برق 33 مرکز حیاتی پایتخت به صورت همزمان با رمز "یا امام رضا" قطع شد تا میزان آمادگی این مراکز در شرایط بحرانی آزموده شود.

وی تصریح کرد: با اقداماتی که پیش از این اجرایی شده است، نحوه عملکرد مولدهای برق تمامی مراکز مهم شهر تهران با بهره‌گیری از کنتورهای هوشمند به صورت 24 ساعته از راه دور قابل رصد است.

منبع:روابط عمومی  توزیع برق تهران