آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی در شش ماه نخست سال جاری اعلام شد

آمار فروش تماشاخانه‌های زیرمجموعه اداره‌کل هنرهای نمایشی در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ اعلام شد.

ه گزارش پايگاه خبري مهرگان پرس، آمار فروش نمایش‌های روی صحنه رفته در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ در تماشاخانه‌های دولتی؛ مجموعه تئاترشهر، تالار سنگلج و تالار هنر منتشر شد.

لازم به ذکر است کلیه آثار، تحت تاثیر شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، با بهره‌گیری از ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌های نمایشی روی صحنه رفتند.

مجموعه تئاترشهر

براساس اطلاعات و آمار ارائه‌شده از سوی روابط‌عمومی مجموعه تئاترشهر نخستین نمایشی که در سال ۹۹ در این مجموعه روی صحنه رفت «یه گاز کوچولو» به نویسندگی فرزانه سهیلی و کارگردانی فقیهه سلطانی بود که طی ۲۱ اجرا با بهای بلیت ۳۵۰ هزار ریال در سالن سایه با ظرفیت ۷۲ نفر، در غیاب بلیت نیم‌بها، ۳۱۱ بلیت تمام‌بها و ۱۵۲ بلیت تخفیف‌دار فروخت و ۱۴۳ بلیت مهمان ارائه کرد. مجموع تماشاگران این نمایش ۶۰۶ نفر و مجموع فروش آن ۱۵۳ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال بود. لازم به ذکر است ۵ اجرای نخست نمایش «یه گاز کوچولو» از ۲۸ بهمن تا دوم اسفند ۹۸ روی صحنه رفت و این نمایش اجرای خود را در سال ۹۹ از ۱۰ تیر آغاز کرد.

نمایش «کوکاکولا» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی نصیر ملکی‌جو اجرای خود را از ۲۹ تیر در سالن قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر آغاز کرد. «کوکاکولا» طی ۱۵ اجرا با بهای بلیت ۳۵۰ هزار ریال در غیاب بلیت تخفیف‌دار، ۱۰۸ بلیت تمام‌بها و ۱۵۲ بلیت نیم‌بها فروخت و میزبان ۱۰۵ نفر در قالب مهمان شد تا مجموع تماشاگرانش به ۳۶۵ نفر و میزان فروشش به ۶۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال برسد.

«سه‌شنبه‌های لعنتی» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی اجرای خود را از اول مرداد ۹۹ در سالن سایه با ظرفیت ۷۲ نفر آغاز کرد. این اثر طی ۸ اجرا با بهای بلیت ۳۵۰ هزار ریال در غیاب بلیت تخفیف‌دار، ۵۵ بلیت تمام‌بها و ۵۱ بلیت نیم‌بها فروخت و ۶۸ بلیت مهمان ارائه کرد و در مجموع میزبان ۱۷۴ نفر شد. جمع فروش «سه‌شنبه‌های لعنتی» ۲۸ میلیون و ۱۷۵ هزار ریال شد.

اجرای نمایش «جوادیه (بیست‌متری)» به نویسندگی کهبد تاراج و با طراحی و کارگردانی رضا بهرامی از ۱۶ مرداد در سالن قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر آغاز کرد. این اثر طی ۲۶ اجرا با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال، ۴۷۱ بلیت تمام‌بها، ۲۸۵ بلیت نیم‌بها و ۱۲۷ بلیت تخفیف‌دار فروخت و ۲۰۶ بلیت مهمان ارائه کرد. مجموع تماشاگران «جوادیه (بیست‌متری)» ۱۰۸۹ نفر و جمع فروش آن ۲۱۴ میلیون و ۵۳۰ هزار ریال بود.

نمایش «فقط ۴۰ روزه بودم» به نویسندگی مسعود هاشمی‌نژاد و کارگردانی مسعود طیبی اجرای خود را از ۲۴ مرداد در سالن سایه با ظرفیت ۷۲ نفر آغاز کرد. «فقط ۴۰ روزه بودم» طی ۱۱ اجرا با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال در غیاب بلیت نیم‌بها، ۳۰۵ بلیت تمام‌بها و ۲ بلیت تخفیف‌دار فروخت و ۵۶ بلیت مهمان ارائه کرد. جمع کل تماشاگران این اثر به ۳۶۳ نفر و میزان فروش آن به ۹۱ میلیون و ۹۸۰ هزار ریال رسید.

«ادیسه ۲۰۲۰» به نویسندگی امین طباطبایی و کارگردانی آرش دادگر از ۲۷ مرداد در سالن چهارسو با ظرفیت ۱۲۲ نفر روی صحنه رفت. «ادیسه ۲۰۲۰» طی ۲۳ اجرا با بهای بلیت ۴۰۰ هزار ریال در غیاب بلیت نیم‌بها و تخفیف‌دار، ۶۲۸ بلیت تمام‌بها فروخت و مهمان ۱۷۷ نفر شد تا جمع تماشاگرانش به ۸۰۵ نفر و میزان فروشش به ۲۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال برسد.

«بیداری» به نویسندگی ژولیان گارنر و با ترجمه و کارگردانی داود دانشور از ۱۶ شهریور در سالن قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر روی صحنه رفت و طی ۲۲ اجرا با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال ۱۲۷ بلیت تمام‌بها، ۵۰ بلیت نیم‌بها و ۴۰ بلیت تخفیف‌دار فروخت و ۱۷۵ بلیت مهمان ارائه کرد. جمع کل تماشاگران «بیداری» ۳۹۲ نفر و میزان فروش آن ۵۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال بود.

«بین یه عالمه ماهی» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی امیر دلفانی از ۱۸ شهریور در سالن سایه با ظرفیت ۷۲ نفر روی صحنه رفت. «بین یه عالمه ماهی»  طی ۲۱ اجرا با بهای بلیت ۳۵۰ هزار ریال در غیاب بلیت نیم‌بها، ۲۷۸ بلیت تمام‌بها و ۱۱۳ بلیت تخفیف‌دار فروخت و ۱۷۵ بلیت مهمان ارائه کرد تا جمع تماشاگرانش به ۵۶۶ نفر و میزان فروشش به ۱۲۷ میلیون و ۵۷۵ هزار ریال برسد.

تماشاخانه سنگلج

براساس اطلاعات و آمار ارائه‌شده از سوی روابط‌عمومی تماشاخانه سنگلج، در این سالن با ظرفیت ۲۳۵ نفر، نمایش «کابوس‌های مرد مشکوک» به نویسندگی محمدحسین ناصربخت و کارگردانی ملیکا رضی از سوم تیرماه روی صحنه رفت. این نمایش طی ۲۶ اجرا با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال، در غیاب بلیت تخفیف‌دار، ۳۵ بلیت تمام‌بها و ۱۹۰ بلیت نیم‌بها فروخت و ۴۰ بلیت مهمان ارائه کرد. جمع کل تماشاگران «کابوس‌های مرد مشکوک» ۲۶۵ نفر و میزان فروش آن ۳۹ میلیون ریال بود.

«عجیب‌السلطنه» به نویسندگی علی بهروزنسب و کارگردانی بهنود محمدی‌پور از ۲۲ تیر در تماشاخانه سنگلج با ظرفیت ۲۳۵ نفر روی صحنه رفت. این نمایش طی ۱۵ اجرا با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال، در غیاب بلیت تخفیف‌دار، ۶ بلیت تمام‌بها و ۱۳۹ بلیت نیم‌بها فروخت و ۸۱ بلیت مهمان ارائه کرد. مجموع تماشاگران «عجیب‌السلطنه» ۲۲۶ نفر و فروش آن ۲۲ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال بود.

«کمدی زا» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از ۱۷ مرداد در تماشاخانه ۲۳۵ نفریِ سنگلج روی صحنه رفت. این نمایش طی ۷ اجرا با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال، در غیاب بلیت تمام‌بها و تخفیف‌دار، ۳۱۵ بلیت نیم‌بها فروخت و ۴۰ بلیت مهمان ارائه کرد. جمع کل تماشاگران «کمدی زا» ۳۵۵ نفر و میزان فروش آن ۴۷ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال بود.

«عمو هاشم» به نویسندگی و کارگردانی داود فتحعلی‌بیگی از ۱۲ شهریور در تماشاخانه سنگلج با ظرفیت ۲۳۵ روی صحنه رفت. «عمو هاشم» طی ۲۱ اجرا با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال، در غیاب بلیت تخفیف‌دار، ۱۰ بلیت تمام‌بها و ۹۸ بلیت نیم‌بها فروخت و ۴۸ بلیت مهمان ارائه کرد. جمع کل تماشاگران این اثر ۵۱۶ نفر و میزان فروش آن ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال بود.

تالار هنر

براساس اطلاعات و آمار ارائه‌شده از سوی روابط‌عمومی تالار هنر، نمایش «دنیای شگفت‌انگیز اکو و تاکو» به نویسندگی شیما شادمانی و کارگردانی امید انصاری از ۱۵ تیر در این تالار با ظرفیت ۲۴۰ نفر روی صحنه رفت. این نمایش طی ۲۸ اجرا با بهای بلیت ۲۰۰ هزار ریال، در غیاب بلیت تخفیف‌دار، ۱۲ بلیت تمام‌بها و ۲۲ بلیت نیم‌بها فروخت و ۲۰۱ بلیت مهمان ارائه کرد. جمع کل تماشاگران «دنیای شگفت‌انگیز اکو و تاکو» ۲۳۵ نفر و میزان فروش آن ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بود.

«افسانه پری دریایی» به نویسندگی و کارگردانی رضا بیات از ۲۲ تیر در تالار ۲۴۰ نفریِ هنر روی صحنه رفت. این نمایش طی ۲۸ اجرا با بهای بلیت ۲۰۰ هزار ریال، در غیاب بلیت تخفیف‌دار، ۳۲ بلیت تمام‌بها و ۴ بلیت نیم‌بها فروخت و ۱۷۳ بلیت مهمان ارائه کرد. جمع کل تماشاگران «افسانه پری دریایی» ۲۰۹ نفر و میزان فروش آن ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بود.

پخش آ‌نلاین نمایش «افسانه پری دریایی» و «ننه شهرزاد در سرزمین عجایب» همراه با اجرای زنده آن‌ها در تالار هنر انجام شد و آمار فروش «ننه شهرزاد در سرزمین عجایب» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی هومن حسین‌نژادکلایی به علت ناتمام ماندن اجرای آن در پی تعطیلی پیش‌آمده، در دور بعد ارائه خواهد شد. 

جدول آمار فروش تماشاخانه‌های زیرمجموعه اداره‌کل هنرهای نمایشی در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ در قالب فایل jpg پیوست خبر شده است.