اجرایی شدن برنامه‌های فرهنگی و دینی در مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیرکردستان /برگزاری طرح مهرواره محله همدل درماه مبارک رمضان

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: ما نیازمند یک نشست هم اندیشی برای شناخت مسائل کلان کشور هستیم لذا اگر فعالیت ها و برنامه های فرهنگی را براساس مسئله محوری سامان دهیم هدف و مطلوبیت بیشتری را بدست خواهیم آورد.

به گزارش خبرنگار مهرگان پرس درسنندح حجت الاسلام احمد حاتمیان مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان که در سازمان جلسات این سازمان در سنندج برگزار شد اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط حاکم بر جامعه، بخش عظیمی از اقدامات فرهنگی و تبلیغی در استان راتحت تاثیرومحدودکرده و حتی به تعطیلی کشید اما همچنان بخشی از فعالیت های قرآنی در حال انجام است که چند برنامه برای جامعه ی اهل سنت در نظر گرفته شده است.

وی گفت: 310 خانه ی قرآنی در استان کُردستان وجود دارد که 60 مورد آنها در سامانه سازمان تبلیغات ثبت شده و مابقی به صورت سنتی در حال انجام اقدامات فرهنگی هستند لذا در سطح کشور پیش بینی شده است که از 100 مورد از خانه قرآنی اهل سنت تجلیل شود که 17 مورد آن مربوط به خانه های قرآنی اهل سنت در استان کردستان است که مورد تجلیل و تکریم واقع می شوند.


وی افزود: افطاری وحدت و مقاومت یکی دیگر از برنامه های ماه مبارک رمضان است که در 4 شهرستان سنندج، سقز، مریوان و سروآباد با هم اندیشی علما و چهره های فرهنگی برگزار می شود.


به گفته ی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ معرفی 45 قاری برتر استان به مرکز و انتخاب 30 نفر قاری و 30 خبر ، معرفی دو قاری برتر استان به سیمای مرکز و تهیه ی کلیپ های قرآنی ، اکران 15 طرح تبلیغاتی و ... از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان در استان کردستان است.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه 30 درصد از جمعیت شهرستان سنندج حاشیه نشین هستند مسلماٌ شاهد شکل گیری و وقوع و ظهور بسیاری ناهنجاری هستیم که کمتر مورد توجه قرار می گیرند لذا سازمان تبلیغات اسلامی کردستان 15 پایگاه فرهنگی را در نواحی منفصل شهری ایجاد کرده است که 7 مورد در شهرستان سنندج، 6 مورد در شهرستان مریوان و دو مورد مربوط به شهرستان سقز است و هدف سازمان تبلیغات اسلامی اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر است و براین اساس سال گذشته اقدامات ارزشمندی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این پایگاه‌ها انجام شد.


حجت الاسلام حاتمیان عنوان کرد: حمایت از فعالیت های فرهنگی و موسسات قرآنی، استفاده از چهره های علمی موثز و تاثیرگذار، مدیریت تعاملی با سایر نهادها با هدف هم افزایی و استفاده از ظرفیت های متقابل، فراگیر بودن برنامه ها نسبت به جامعه ی هدف از دیگر محورهای مهم اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در سال 1400 است.


وی مهمترین جامعه ی هدف سازمان تبلیغات اسلامی کردستان در میان اهل سنت،را گسترش فعالیت های قرآنی و حمایت از اقدامات آنهاست.

وی همچنین به برنامه های سال 1400 و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: پویش محله همدل از سوی بنیاد هدایت تبلیغات اسلامی به منظور ایجاد نشاط، امید و تقویت خودباوری برای حضور و مشارکت در حل مسائل توسط اقشار مختلف مردم در سطح محله‌های سراسر کشور و استان کردستان برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات احتیاج به همراهی مردم دارد، افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در هر کاری که مردم وارد شدند قطعاً گشایش در آن به وجود خواهد آمد.


وی اعلام کرد: بر اساس اجرای این طرح سازمان از ظرفیت محلات و مجموعه‌های محلات با مشارکت مردم نسبت به حل مسائل محله اقدام می‌کند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: مسائل و مشکلات محلات در قالب اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، خانواده، مذهبی، زیرساختی، اخلاقی، زنان، سبک زندگی و سلامت، حقوقی و رسانه و هویت‌بخشی تقسیم می‌شود.


وی اضافه کرد: محلات باید از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰175 ومراجعه به سایت مهرواره برای آموزش نحوه حل مسائل اقدام کنند.