اجرای طرح بهارستان در 33 روستای بانه استان کردستان

مدیر توزیع برق شهرستان بانه به پیشرفت 60 درصدی طرح بهارستان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از 42 روستای مورد هدف برای اصلاح تجهیزات شبکه درسال جاری تاکنون این طرح در 33 روستا اجرا شده و یا در حال تکمیل است.

به گزارش خبرنگار مهرگان پرس از سنندج، "صلاح‌الدین قادری" با بیان اینکه در قالب طرح بهارستان، شبکه توزیع برق 42 روستا در شهرستان بانه تا پایان سال جاری اصلاح و بهسازی می‌شود، گفت: درهمین راستا تاکنون شبکه برق 25 روستا به طور کامل بهسازی شده و همچنین عملیات اصلاح و بهسازی شبکه توزیع برق 8 روستای دیگر نیز از پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد برخوردار است.
وی افزود: براساس این طرح شرکت‌های توزیع برق مکلف هستند تا شبکه برق روستاها را به طور کامل اصلاح و بهسازی کنند.
وی تاکید کرد: این طرح کاملا روستا محور بوده و اعتبار مورد نیاز برای اصلاح، بهسازی و توسعه شبکه برق روستایی براساس قانون بودجه سال 1400 از محل اعتبارات عوارض برق تامین می‌شود.
مدیر توزیع برق شهرستان بانه اظهار کرد: جابه‌جایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تامین ولتاژ مطمئن برای مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستایی، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح، توسعه و تامین برق متقاضیان از اهداف طرح بهارستان محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون در قالب طرح بهارستان بیش از 200 پایه بتونی فرسوده تعویض و 170 اصله پایه جدید نیز نصب شده، خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکلات حریم، رفع فرسودگی و اصلاح شبکه، تاکنون بیش از 30 کیلومتر شبکه در روستاهای مورد هدف طرح بهارستان در شهرستان بانه احداث شده است.
بر اساس، این گزارش، مقرر شده امسال شبکه برق 420 روستای استان کردستان در قالب طرح بهارستان اصلاح و بهسازی شود که تاکنون در 171 روستای استان به طور کامل اجرا شده است.