​​​​​​​احتمال تعطیلی شنبه و یکشنبه به خاطر شب یلدا

معاون کل وزارت بهداشت از پیشنهاد تعطیلی شنبه و یکشنبه در آستانه شب یلدا خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،معاون کل وزارت بهداشت از پیشنهاد تعطیلی شنبه و یکشنبه در آستانه شب یلدا خبر داد. وی با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا گفت: تا جای ممکن مردم از برگزاری این مراسم و دورهمی ها پرهیز کنند و بدانند دور همی های خانوادگی یکی از دلایل اصلی شیوع این بیماری است و با برگزاری دورهمی ها زحمات کادر بهداشت و درمان هدر می‌رود.

حریرچی همچنین درباره کیفیت واکسن داخلی در رقابت با نوع خارجی اظهار داشت: ما برای تولید واکسن داخلی از تکنولوژی های متفاوت مبتنی برMRNA ، ویروس ضعیف شده و ویروس منتقل شده ژنتیکی بر روی یک ویروس دیگر استفاده می کنیم. هر کدام از واکسن های ما مشابه نوع خارجی است و اثربخشی آن هم قابل مقایسه با نوع خارجی خواهد بود.

وی درباره وضعیت شیوع آنفلوآنزا گفت: در نیمکره جنوبی زمین با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی ابتلاء به بیماری آنفلوآنزا ، ۹۵ درصد کاهش پیدا کرد. چون این بیماری از طریق تنفس منتقل می شود به واسطه استفاده مردم از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی دست و کاهش ترددها ابتلاء به آن کاهش می یابد بنابراین ما نگرانی چندانی بابت شیوع این بیماری در کشورمان نداریم. این واکسن پیش از این و در مهرماه به کسانی مثل بیماران صعب العلاج و زنان باردار به صورت رایگان تزریق شده است.

منبع:افكار نيوز