ارتقای علم و دانش بهترین مولفه برای اعتلای انقلاب اسلامی است

رییس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: ارتقای علم و دانش بهترین فرصت و مولفه برای اعتلای انقلاب اسلامی است و بی شک تحقق این مهم مستلزم توجه و حمایت بیشتر از مراکز دانشگاهی و آموزشی است.

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس درسنندج، دکتر یعقوب احمدی  در وبیناری با عنوان انقلاب اسلامی، چالش‌ها و فرصت‌ها که در هشتمین روز از دهه مبارک فجر به همت بسیج اساتید و نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان برگزار شد، اظهار داشت: طی چهار دهه‌ای که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه علم و فناوری اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت علم و فناوری در هر کشوری موجب افزایش قدرت آن در سطح جهانی  می‌شود، افزود: توجه بیشتر به حوزه علم و دانش بی شک بهترین فرصت برای اعتلای انقلاب اسلامی است.
رییس دانشگاه پیام نور کردستان به چالش های موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: طی یکی،2 دهه اخیر اعتماد مردم به نهادها و سازمان‌ها کاهش پیدا کرده است و به نوعی شاهد فرسایش اعتماد اجتماعی هستیم.
احمدی یادآور شد: رانت، بی عدالتی و تبعیض از مهمترین مواردی است که باعث ایجاد نا امیدی و کاهش انگیزه مردم در انجام فعالیت‌ها و عمل به مسوولیت‌های اجتماعی آنها می‌شود.
وی اضافه کرد: در هر جامعه‌ای که تبعیض طبقاتی وجود داشته باشد امید در آن دچار تزلزل می‌شود و این وضعیت را امروز کم و بیش در کشورمان شاهد هستیم.
 رییس دانشگاه پیام نور کردستان افزود: مسوولان می‌توانند با اتخاذ تصمیمات اصولی و توجه به نظرات کارشناسان و بهره‌مندی از توان متخصصان شرایط پیش آمده را بهبود ببخشند.
 
دکتر  جواد خانلری مسوول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کردستان هم در این مراسم با تاکید براینکه یکی از مولفه های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضور آحاد مردم در صحنه مبارزه حق علیه باطل بود، گفت: برای حفظ آرمان های انقلاب هم به بسیج مردمی نیاز هست و باید بیشترین توان و نیرو را به تقویت نیروی مردمی اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: اساتید هم نقش تاثیرگذاری در آگاهی رسانی به دانشجویان خود و دیگر اقشار مردم دارند که خوشبختانه اساتید بسیجی دانشگاه همواره  به رسالت خطیرشان به نحو احسن عمل کردند.

 گفتنی است، در این وبینار چند نفر از اساتید بسیجی دانشگاه پیام نور استان هم در مورد فرصت ها وچالش هایی که در 43 سال اخیر در کشورمان پیش آمده به بیان مطالبی پرداختند.