افزایش ۱۰۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌ها با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان

وزیر نیرو‌ در حاشیه جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین برق در سال ١۴٠١ را تشریح کرد.

به گزارش مهرگان پرس،علی اکبر محرابیان" وزیر نیرو در حاشیه جلسه کمیسیون‌ انرژی مجلس در جمع خبرنگاران افزود: مهم‌ترین مباحث مطرح شده در جلسه کمیسیون انرژی، ارائه گزارش عملکرد این وزارتخانه در سال گذشته و تشریح برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین برق در سال ۱۴۰۱ بود. 
وی افزود: با همکاری دولت و مجلس و اقدامات انجام شده، خوشبختانه زمستان امسال در بخش خانگی خاموشی نداشتیم. در بخش تولید هم کمترین محدودیت را داشتیم به نحوی که روز گذشته آماری در خصوص رشد تولید فولاد ایران منتشر شد که مقام نخست را در دنیا کسب کرد و معنایش تامین انرژی و برق لازم برای این صنعت است. 
وی با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای سال‌جاری، افزود: امیدواریم که با انجام اقدامات پیش‌بینی شده بتوانیم فاصله بین تولید و مصرف را به حداقل رسانده و مشکلات مردم نسبت سال‌های گذشته به صورت چشمگیر کاهش پیدا کند.
وزیر نیرو با بیان اینکه برنامه‌های این وزارتخانه حول محور توسعه طرح‌های نیروگاهی است، عنوان کرد: پیش‌بینی شده مجموعا ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود.  
محرابیان ادامه داد: ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات آن در چارچوب طرح‌های نیروگاه‌های حرارتی است که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و مابقی تا تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.
وزیر نیرو ادامه داد: ۵۰۰ مگاوات را پیش‌بینی کردیم از نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بهره‌برداری کامل برسد و ۱۰۰۰ مگاوات هم ارتقای توان نیروگاه‌های موجود است که با طرح‌های دانش‌‌بنیانی که در این نیروگاه‌ها اجرا شده، آماده تابستان سال‌جاری خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: بدون اضافه کردن سوخت و سرمایه‌گذاری گسترده، با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان ۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه خواهد شد.

پاون