به گزارش مهرگان پرس،علیاکبر محرابیان" صبح امروز شنبه از فعالیت سامانه ارتباط مردمی ۱۲۱، رصدخانه(اداره پیگیری) و مرکز کنترل امور دیسپاچینگ و راهبری شبکه توزیع نیروی برق تهران بزرگ دیدن کرد.
این گزارش میافزاید، سامانه ۱۲۱ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از سال ۱۳۸۶ (استقلال شرکتهای توزیع) با هدف رسیدگی به خاموشیهای ناشی از حوادث و درخواستهای مردمی اعم از تامین یا اصلاح روشنایی معابر و رفع نقاط ناایمن و ... تاسیس شده و با حدود ۴۰ نفر پرسنل در سه شیفت به شکل ۲۴ ساعته روزانه پاسخگوی حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار تماس مردمی است.
رصدخانه(اداره پیگیری) شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز وظیفه پیگیری خاموشیهای طولانی مدت و درخواستهای مردمی زمانبر شده را با هدف بهبود خدمات بر عهده دارد. اطلاعرسانی مشکلات در حوزه خاموشی و حوادث به مدیران شرکت و پیگیری نیز بر عهده این شرکت است.
بر اساس این گزارش، مرکز کنترل امور دیسپاچینگ و راهبری شبکه توزیع نیروی برق تهران بزرگ در قالب یک مرکز کنترل، یک مرکز دیسپاچینگ ستادی، ۶ مرکز کنترل و ۴ امور دیسپاچینگ که در سطح تهران پراکنده هستند با ۱۵۰ نیروی ستادی و ۲۵۰ نیروی عملیاتی وظیفه کنترل، هدایت و پایش شبکه فشار متوسط را بر عهده دارد. وظیفه کنترل پیک بالغ بر ۴۵۰۰ مگاوات در فصل گرما بر عهده این مرکز است.
روابط عمومي توزيع برق