بررسی طرح مشارکت صنایع برای تولید 10 هزار و 600 مگاوات برق در هفته آینده

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اعتقاد ما بر این است که موضوعات مربوط به وزارت نیرو باید اولویت اول کشور و نظام باشد؛ یعنی مجلس، دولت، قوه قضائیه و دیگر ارگان‌ها از این وزارتخانه حمایت و پشتیبانی کنند، چرا که بحث آب شرب و برق مردم یک موضوع بسیار حیاتی و ضروری است.

به گزارش مهرگان پرس، "فریدون حسنوند" شامگاه سه‌شنبه در جلسه‌ مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نیرو که در ساختمان ستادی این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به نشست کمیسیون انرژی با وزیر نیرو درخصوص مشارکت 10 هزار و 600 مگاوات توسط صنایع و مجوزهای لازم از سوی وزارت نیرو افزود: یکشنبه هفته آینده با حضور وزرای نیرو، نفت و صمت و دستگاه‌های نظارتی، سازمان برنامه و بودجه و همچنین دیگر نهادهای مرتبط، این موضوع حیاتی و ملی مورد بحث قرار می‌گیرد تا وزارت نیرو برای اجرای طرح مذکور با مشکلی مواجه نشود.
وی با اشاره به اهمیت برنامه هفتم توسعه و بودجه 1400 به عنوان برنامه‌های پیش‌روی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل کارگروه‌های داخلی مشترک در حوزه آب، فاضلاب و برق با حضور اعضای کمیسیون و معاونان وزیر نیرو می‌تواند راه‌گشا باشد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بایستی موانع صادرات برای بخش خصوصی برداشته شود، افزود: انحصارشکنی باید در اولویت برنامه‌های وزارت نیرو بوده و موانع مشارکت شرکت‌های داخلی برداشته شود.
حسنوند با اشاره به اهمیت رفع اختلافات استانی و شهرستانی در رابطه با موضوعات مربوط به آب افزود: در این زمینه بایستی از ظرفیت بزرگان سیاسی، اجتماعی استان‌ها بهره گرفته و موضوعات مربوط به آب را حل و فصل کنیم.

منبع: پاون