بهره‌مندی ۹۲ هزار نفر از جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از آب شرب سالم/ خروج از تنش آبی 98 روستای استان با جمعیت 29 هزار و 111 نفر

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان، از آبرسانی به ۲۷۸ روستای استان با جمعیت ۹۲ هزار نفر در سال 99 خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،"علیرضا قاسمی" با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و شرایط اقتصادی نامطلوب کنونی افزود: با وجود تمام تنگناهای مالی توانستیم طبق هدف‌گذاری صورت گرفته از ابتدای سال ۹۹ گام برداریم و در همین راستا، عملیات آبرسانی و تأمین آب شرب 278 روستای سیستان و بلوچستان با جمعیت 92 هزار نفر صورت پذیرفت.

قاسمی ادامه داد: همچنین با هدف تسریع در آبرسانی به جمعیت روستایی، 2 مجتمع با 90 روستای تحت پوشش و جمعیت 67 هزار و 377 نفر و 10 پروژه تک روستایی با تعداد 27 روستا و جمعیت 18 هزار و 281 نفر در سال 99 تکمیل شد.
وی با بیان اینکه این حجم از کار با وجود شرایط کنونی بی‌سابقه بوده است، افزود: در سالی که اعتبارات بسیار محدود بوده است، بالغ بر 620 کیلومتر لوله گذاری در سطح شهرها و روستاهای استان انجام شده است و برنامه‌ریزی شده تا تیرماه سال 1400 شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی استان به 71 درصد ارتقا یابد.
قاسمی همچنین با اشاره به اهمیت همکاری و استفاده از ظرفیت خیرین اظهار کرد: در سالی که گذشت آبرسانی به 51 روستا در سطح استان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری صورت گرفت و تاکنون تعداد 19 روستا از این طریق وارد مدار بهره‌برداری شده است.
رفع تنش آبی 98 روستا از ابتدای سال ۹۹ تاکنون
مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان درباره اقدامات انجام شده جهت مقابله با تنش آبی گفت: در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات آبرسانی و به منظور حل مشکل روستاهای دارای تنش آبی که به دلیل مصرف بالا عمدتا در تابستان‌ها رخ می‌دهد، از ابتدای سال ۹۹ تلاش‌ها برای عبور از این شرایط سخت منجر شد تعداد 98 روستا با جمعیت 29 هزار و 111 نفر از دایره‌ روستاهای دارای تنش آبی خارج شود.
وی در پایان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرا و تکمیل 38 کیلومتر خط انتقال، تنش آبی 310 روستای شهرستان هیرمند نیز در سال 1400 برطرف شود.
منبع:شرکت آبفای سیستان و بلوچستان