تأمین آب پایدار ۳۴ روستای منطقه درود فرامان در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از آبرسانی به 122 روستا خبر داد و گفت: طرح تأمین آب ۳۴ روستای منطقه درود فرامان شهرستان کرمانشاه با ۶ هزار جمعیت تا پایان فروردین ماه به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهرگان پرس از کرمانشاه، "علیرضا کاکاوند" در حاشیه بازدید مشترک با نماینده مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از مجتمع آبرسانی شادمان در منطقه دوردفرامان گفت: در سنوات گذشته کارهای اساسی برای آبرسانی به مجتمع ۳۴ روستایی شادمان انجام شد، اما به دلیل نواقصی که وجود داشت حدود دو ماه گذشته قراردادی جهت رفع نواقص و تکمیل پروژه با یک پیمانکار منعقد شد . مقرر است تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ اهالی ۳۴ روستای مجتمع فوق  از آب پایدار بهره‌مند شوند.
وی پروژه فوق را شامل ۱۱۷ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع، ۳۲ باب مخزن ذخیره با حجم ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، ۶ واحد ایستگاه پمپاژ و هزار و ۲۵۰ دستگاه کنتورگذاری دانست که با پیشرفت ۸۵ درصدی در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه جهاد آبرسانی با شروع به کار دولت سیزدهم آغاز شد و خوشبختانه استان کرمانشاه از استان‌های پیشرو در این امر است افزود: طرح آبرسانی به تعداد 122 روستا همزمان با ایام دهه فجر به بهره‌برداری رسید.
گفتنی‌ است، مجتمع شادمان که شامل ۳۴ روستا با هزار و ۵۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر است در ۱۵ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد.