توسعه گلخانه‌ها از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طرح توسعه گلخانه‌ها یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی و مورد حمایت این است.

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس درسنندج ، پیمان اسکندری در تور خبری بازدید از پروژه‌های گلخانه ای شهرستان مریوان اظهار داشت: باتوجه به محدودیت های منابع آبی و خاکی، ایجاد و احداث گلخانه ها حتی با  مقیاس کوچک به عنوان یکی از مشاغل  درآمدزا مورد حمایت سازمان جهاد کشاورزی است.

اسکندری با تاکید بر کسب درآمد پایدار از طریق گلخانه ها افزود: گلخانه ها یک ظرفیت بزرگ کشاورزی برای سرمایه‌گذاران است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص وضعیت گلخانه‌های شهرستان مریوان خاطر نشان کرد: در شهرستان ۱۵ واحد گلخانه  با مساحت ۵۰ تا ۲۹۹ مترمربع وجود دارد که مجوز آن توسط این سازمان صادر شده است.

وی ادامه داد: مجتمع گلخانه ای کال در شهرستان مریوان دارای ۱۲ واحد گلخانه است که از این تعداد پنج واحد به کشت آلوئه‌ورا و مابقی هم به خیار، گوجه فرنگی و توت فرنگی اختصاص پیدا کرده است.

اسکندری افزود:  یکی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم توسعه بخش کشاورزی در مناطق محروم با اولویت حفظ منابع آبی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: کشت گلخانه‌ای نه تنها به آب کمتری نیاز دارد بلکه بازدهی بیشتری دارد از همین رو مورد تاکید قرار دارد.

اسکندری اذعان داشت برنامه گسترش واحدهای گلخانه‌ ای در این استان با جدیت دنبال می‌شود.
مرز باشماق به عنوان یکی از مرزهای تردد زایرین جهت راهپیمایی اربعین مهیا شد
با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، مسئول ستاد عتبات استان کردستان، تولید کنندگان، اتحادیه ها فروشگاه های زنجیره ای، شرکتهای محصولات بخش کشاورزی و تولید کنندگان برتر استان ، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی با موضوع کمک رسانی به زایرین اربعین حسینی تشکیل شد.
 ،رییس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در مراسم اربعین  مرز باشماق شهرستان مریوان تردد بیشتری خواهد داشت افزود : با توجه به ازدحام و نرافیک در شهرستان مریوان به دلیل حجم بالای زایرین جهت ورود به کشور عراق نیاز به اندیشیدن تدابیری دارد که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد .
وی همچنین اظهار داشت سهمیه آرد شهرستان مریوان به دلیلی وجود مسافران و زایران در ایام اربعین افزایش پیدا خواهد کرد .
اسکندری در ادامه افزود:  در شهرستان مریوان طبق اعلام استانداری کردستان ،  برنامه‌ ریزی و آمادگی لازم برای پذیرش و اسکان زائران فراهم شده و پارکینگ‌هایی در داخل شهر و جوار مرز برای خودروی زائران اندیشیده شده است که سازمان جهاد کشاورزی نیز از تمام توان خود جهت کمک به زایران در تمامی امور مرتبط با وظایف محوله از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار داشت: کمک جهاد کشاورزی برای تمامی موکب هاست و با توجه به اینکه هر ساله کمک های این سازمان برای  زائرین جاری و ساری بوده امسال نیز پررنگ تر از سالهای گذشته با تمام توان کمک حال موکب های مرز باشماق خواهیم بود .
 رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:
تسهیل سرمایه گذارای در بخش کشاورزی عملیاتی می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: به مناسبت هفته دولت ایجاد اشتغال پایدار با حمایت از سرمایه گذاران در کردستان با احداث شهرک صنعتی پیگیری و در مرحله عملیاتی شدن‌ است.

 پیمان اسکندری در تور خبری بازدید از پروژه‌های گلخانه ای شهرستان مریوان اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار از جمله شهرستان مریوان بمنظور توسعه در این مناطق ضروری است.

اسکندری در بازدید از کارخانه ژینا ژینانوش روژهه لات گفت: این کارخانه یکی از زیر مجموعه های برند ایستک است که درزمینه آبمیوه ؛کنسانتره میوه ؛پوره وعصاره مالت فعالیت دارد که درحال حاضرخط انواع آبمیوه فعال وخطهای کنسانتره وپوره نیزراه اندازی شده وخط عصاره مالت نیزدارای پیشرفت فیزیکی ۹۵درصداست.

وی استفاده از محصولات باغی و ایجاد درآمد برای کشاورزان این منطقه را یکی از نقاط قوت کارخانه ژینا نوش عنوان کرد و ادامه داد: درسال گذشته بیش از۱۵۰۰تن انگور؛بیش از۱۰۰تن گوجه فرنگی وبیش از۱۰۰تن اناردریافت داشته وبه کنسانتره وپوره تبدیل نموده است.


اسکندری بیان داشت: با توجه به گستردگی بخش‌های مختلف کشاورزی و همچنین قرارگیری این حوزه در محور تولید اقتصاد کشور می‌توان با نگاهی عمیق و برنامه ریزی دقیق به توسعه ظرفیت اشتغالزایی دست یافت.


کارخانه ژینا نوش درزمینی به مساحت حدود۱۰هکتاراحداث گردیده و تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیاردتومان هزینه داشته که درصورت به بهره برداری رسیدن بیش از ۳۰۰ نفراشتغال زایی خواهد داشت.