حل مشکل آب 14 هزار نفر از اهالی کهورستان و رویدر استان هرمزگان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با تکمیل خط انتقال آب از محل آب‌شیرین‌کن خلیج فارس مشکل آب بکهورستان، رویدر و روستاهای همجوار طی دو سال آینده برطرف می‌شود.

به گزارش مهرگان پرس،"عبدالحمید حمزه‌پور" افزود: رویدر به عنوان یکی از مناطق دارای تنش آبی، نیازمند توجه جدی است و رفع مشکل موجود نیازمند انتقال آب از محل شیرین‌سازی آب دریا است.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، در حال حاضر ۳۷ کیلومتر از فاز اول انتقال آب از آب‌شیرین‌کن خلیج فارس به رویدر تکمیل شده است که برای بهره‌برداری نهایی از این پروژه ۳۰ کیلومتر دیگر باید اجرا شود.
وی با بیان اینکه لوله‌های مورد نیاز این پروژه طی دو مرحله با حمایت استاندار هرمزگان در اختیار آبفا قرار می‌گیرد، افزود: اعتبار مورد نیاز فاز دوم این پروژه  ۱۲۰۰ میلیارد ریال است و اعتبار اجرای پروژه نیز از محل اعتبارات تخصیصی به آبفا تامین می‌شود.
حمزه‌پور با اشاره به مصوبات سفر استاندار هرمزگان به این منطقه گفت: به زودی مناقصه فاز دوم این پروژه برگزار و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تکمیل این پروژه تا دو سال آینده، ۱۴ هزار نفر از جمعیت واقع در رویدر و کهورستان از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.  پاون