کد خبر: 1672
پنجشنبه , 23 تیر 1401 - 10:30
خداحافظی با شبکه سیمی در شهرستان سنندج

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اتمام پروژه بزرگ تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در امور برق جنوب شهرستان سنندج خبر داد و افزود: این امور دومین بخش بزرگ استان بعد از شهرستان کامیاران است که بخش شهری و روستایی آن به طور کامل اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

به گزارش مهرگان پرس از هیوا لهونیان" اظهار داشت: طول شبکه فشار ضعیف در امور برق جنوب سنندج 455 کیلومتر است که 240 کیلومتر آن در مناطق شهری و 215 کیلومتر آن نیز مربوط به نواحی روستایی است.
وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه اصلاح شبکه بخش شهری امور برق جنوب سنندج طی چند ماه اخیر به اتمام رسیده است، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های منظم و منسجم صورت گرفته، در مجموع 74روستای واقع در حوزه امور برق جنوب شهرستان سنندج به طور کامل و قبل از موعد تعیین شده به کابل خودنگهدار تبدیل شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با تاکید بر اینکه، برای اجرای این پروژه بزرگ بیش از 27 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: در راستای اصلاح و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در این امور، 1900 پایه برق فرسوده تعویض و جابه‌جا شد که بیش از 1700 پایه آن در نواحی شهری و 200 پایه نیز در نواحی روستایی بوده است.
وی زمان آغاز بکار اجرای این پروژه عظیم را اوایل سال 98 عنوان کرد و افزود: درحال حاضر قریب به 115 هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات توزیع برق حوزه جنوب شهرستان سنندج بهره‌مندهستند که با اتمام این پروژه شبکه برق این تعداد مشترک به طور کامل بهسازی و اصلاح گردید.
 لهونیان هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار را افزایش قابلیت اطمینان و ضریب ایمنی شبکه، عنوان کرد و گفت: افزایش پایداری شبکه، تامین ولتاژ استاندارد برای مشترکان، کمک به مبلمان شهری و روستایی، جلوگیری از سرقت انرژی و تجهیزات شبکه و در نتیجه جلوگیری از ورود آسیب به وسایل برقی مشترکان ناشی از اتصالی‌های شبکه از دیگر اهداف و مزایای اجرای این طرح است.
وی، خاطرنشان کرد: شبکه توزیع برق امور برق شمال سنندج نیز در بخش شهری به طور کامل اصلاح شده و مقرر است شبکه بخش روستایی نیز تا پایان سال اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شود.
 لهونیان، اظهار داشت: در حال حاضر شبکه توزیع برق شهرستان‌های کامیاران و امور برق جنوب شهرستان سنندج و بخش شهری شهرستان‌های دهگلان، سروآباد و دیواندره و امور برق شمال شهرستان سنندج به طور کامل به کابل خودنگهدار تبدیل شده است که با تداوم این روند، پایان سال‌جاری پایان حضور شبکه سیمی در استان کردستان خواهد

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان