رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: در سد چمشیر مشکلی وجود ندارد

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در نشست خبری در پاسخ خبرنگاران در خصوص وضعیت سد چمشیر پس از آبگیری گفت: برخی سازمان‌های مردم‌نهاد و بعضی از مراجع علمی که البته در این ‌باره زیاد تخصصی عمل نکرده بودند، از ما مطالبه‌گری داشتند ولی بر اساس داده‌هایی که روزانه از سد چمشیر به ما می‌رسد می‌توان به صراحت اعلام کرد که در این سد مشکلی وجود ندارد.​

به گزارش مهرگان پرس، سلاجقه درباره آبگیری سد چمشیر توضیح داد: برخی سازمان‌های مردم‌نهاد و بعضی از مراجع علمی که البته در این ‌باره زیاد تخصصی عمل نکرده بودند، از ما مطالبه‌گری داشتند. ما هم مطرح کردیم که اجازه گتوند دوم را نمی‌دهیم. بنده شخصا از مجموعه سد بازدید کردم و همراه با کارشناسان شوری آب را سنجیدیم و این نظارت همچنان ادامه دارد.
وی افزود: با توجه به تشکیلات زمین‌شناسی در این منطقه بازدید منظم از مجموعه اهمیت دارد و وقتی ما نتیجه تمام بازدیدها و گزارشاتمان را بررسی کردیم‌. متوجه شدیم که در بالادست سد روند مطلوبی داشتیم و مشکلی نیست اما در پایین دست شوری رودخانه بالاتر و Ec حدود ۴۰۰۰ را اندازه‌گیری کردیم. در مجموع بر اساس داده‌هایی که روزانه از سد چمشیر به ما می‌رسد، مشکلی وجود ندارد.
سلاجقه درباره وضعیت دریاچه ارومیه گفت: در بحث دریاچه ارومیه، تکالیف سخت‌افزاری تقریبا تمام شده است و تا پایان خرداد نیز ۱۲۰ میلیون متر مکعب از تصفیه‌خانه تبریز به دریاچه می‌ریزد. ۳۰۰ میلیون متر مکعب از سد کانی سیب و 300 میلیون متر مکعب هم از سد شهید کاظمی وارد شد و از نظر بارش در این حوضه نیز شرایط مطلوب است.
وی ادامه داد: در مجموع پرداخت حقآبه است که اهمیت دارد و ما در این مورد ایستاده‌ایم و تا حصول حقآبه پیگیر دریاچه ارومیه و  سایر تالاب‌های کشور هستیم.