سامانه ثبت شکایات صندوق بیمه اجتماعی رونمایی شد

سامانه ثبت شکایات مردمی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با حضور مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و مدیر روابط عمومی وزارت تعاون رونمایی شد.

به گزارش مهرگان پرس،به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برقراری در این مراسم گفت: در عصری زندگی می‌کنیم که برای کنترل و نظارت باید از ابزار‌های به روز استفاده کنیم و بی تردید روش‌های قبلی و سنتی پاسخ‌گو نیست، در دنیای انفجار اطلاعات امروز، داشتن اطلاعات کافی نیست بلکه داشتن اطلاعات درست اولویت است.
وی با بیان اینکه مسئولان باید از طریق سامانه‌ها و ابزار‌های نظارتی مورد نظارت و بازرسی قرار گیرند، گفت: استفاده از ابزار‌ها و شیوه‌های نوین می‌تواند ارتباط مؤثری بین مردم و مسئولان برقرار کند. هرجا که نگاه مردم محور داشتیم موفق عمل کردیم؛ بنابراین باید این فضا را برای مردم ایجاد کنیم تا بتوانند نقطه‌نظرات خود را به ما ارائه کنند. سامانه ثبت شکایات مردمی صندوق بیمه اجتماعی با همین هدف ایجاد شد، زیرا معتقدیم که نگاه مردم و نظر آن‌ها از روی دلسوزی است.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی با بیان اینکه روابط‌عمومی پیشانی هر سازمانی است، گفت: در بحث روابط‌عمومی نیازمند عمق‌بخشی و تقویت رابطان روابط‌عمومی استان‌ها هستیم، اگر صندوق به‌خوبی و درستی درمیان جامعه هدف شناسانده شود مردم نیز از آن استفاده خواهند کرد؛ بنابراین اطلاع‌رسانی و فعالیت در روابط‌عمومی بسیار مهم است، زیرا اگر بتوانیم جامعه هدف این صندوق را تحت پوشش قرار دهیم می‌توانیم در گسترش عدالت اجتماعی گام برداریم.
برقراری از مدیران ستادی درخواست کرد که با نگاه حل مسئله و گره‌گشایی به مباحث مطرح‌شده پاسخ بدهند.
سید مرتضی موتورچی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر سیستم اداری نظام امام و امت است و معنای امروزی این سیستم امام و امت، نظام مردم‌سالاری دینی است.
وی افزود: سامانه ثبت شکایات مردمی به تحقق دولت الکترونیک، شفافیت حداکثری و سیستم فساد ستیزی کمک می‌کند و همچنین می‌تواند به سیستم بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک کند.
مهری طالبی دارستانی مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با اشاره به هزاران درخواست، گزارش و شکایت‌های مردمی طی صرفا یکی از سفر استانی ریاست جمهوری به این وزارتخانه گفت: بسیاری از معضلات فردی، اقتصادی، اجتماعی مباحثی هستند که با حمایت از اقشار محروم حل می‌شوند.
وی با بیان اینکه کشاورزان، روستاییان و عشایر با ایجاد بنگاه‌های کوچک زودبازده چرخ اقتصادی کشور را می‌چرخانند، اظهار داشت: مهم‌ترین مقوله‌هایی که در شرایط کنونی می‌تواند به جریان اقتصادی کشور کمک کند، فعالیت‌های ذیل کشاورزی و صنایع دستی است، بنابراین باید به‌دنبال راهکار‌هایی برای ایجاد امنیت شغلی برای کسانی باشیم که در این بنگاه‌های خرد فعالیت می‌کنند، سامانه‌های ثبت شکایات یکی از این ابزار‌ها است که این حس را به مردم می‌دهد که آن‌ها به‌راحتی می‌توانند با مسئولان و مقامات ارتباط بگیرند، نظر و شکایت خود را مطرح کنند و مسئولان نیز به آن‌ها پاسخ دهند.
سامانه ثبت شکایات مردمی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از روز سه شنبه ۷ دی قابل دسترسی تمامی مخاطبان و بیمه شدگان صندوق خواهد بود.