سرعت اصلاح شبکه فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم ۲۶ برابر شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه سرعت اصلاح شبکه فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم ۲۶ برابر شد گفت: اجرای عملیات اصلاح، توسعه و بهسازی پروژه فاضلاب اهواز در یکسال گذشته از ۲۳ به بیش از ۶۰۰ نقطه افزایش یافته است.

به گزارش مهرگان پرس محمدرضا کرمی نژاد افزود: یک بار برای همیشه مشکل فاضلاب اهواز در دولت مردمی برطرف می شود و این عزم و اراده در روند اجرایی این پروژه نقطه عطفی برای شرکت آب و فاضلاب در روند اجرایی این پروژه بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: مردم شریف اهواز در یک سال گذشته همراهی خوبی در روند اجرایی پروژه ها با مجموعه آبفا داشته اند که جا دارد از صبر و حوصله این عزیزان قدردانی و بابت هر گونه مشکل از شهروندان عزیز اهواز عذر خواهی کنم.

کرمی نژاد در ادامه افزود: کار اجرایی مخصوصا اجرای پروژه فاضلاب سختی کار خود را دارد اما مشکل 30 ساله اهواز از بابت پس زدگی ها و مشکلات عدیده فاضلاب با اتمام این پروژه ها برطرف می شود و این نوید را به مردم شریف اهواز می دهیم با عزم و اراده دولت سیزدهم، نگاه ویژه رییس جمهور محترم، وزیر نیرو قطعا این پروژه می تواند گام مثبتی در جهت توسعه زیرساخت های فرسوده در اهواز را اصلاح کند و مشکل دیرینه مردم شریف برطرف شود.

مدیر عامل آبفا خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر پروژه فاضلاب اهواز در 137 جبهه کاری مشغول به فعالیت است که 74 نقطه مربوط به قرارگاه خاتم الانبیاء و 63 جبهه کاری توسط پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب خوزستان در حال اجرا است.

وی پیشرفت کنونی طرح فاضلاب را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: درحال حاضر همه مناطق اهواز زیرپوشش اجرای این طرح هستند و رفع مشکل مناطقی که سال‌های قبل دچار آبگرفتگی می‌شدند، در دستور کار است.

وی با اشاره به باقی مانده نقاط ریزشی فاضلاب در کلانشهر اهوازاشاره کرد و گفت: مردم بخوبی می دانند که سال های گذشته وضعیت فاضلاب اهواز چگونه بود و ما در یک سال گذشته بعد از ادغام با تلاش توانستیم فاضلاب را از زیر پای مردم جمع کنیم و از مجموع 600 نقطه ریزشی به 39 نقطه رسیده ایم که این 39 نقطه نیز با سرعت در حال اجرا است و مجموع باقی مانده خطوط ریزشی 7 کیلومتر است و با اجرای این پروژه ها دیگر شاهد فاضلاب زیر پای مردم نباشیم.

کرمی نژاد به آسفالت چندین خیابان اشاره کرد و گفت: خیابان زکی زاده، خط کندرو جمهوری و خیابان‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ هفته آینده آسفالت می‌شوند، همچنین خیابان‌های سردار هاشمی و آریاشهر ۲ هفته آینده آسفالت خواهد شد.

مدیر عامل آبفا خوزستان به پروژه های شهر کارون اشاره کرد و تصریح کرد: در حال حاضر پروژه های فاضلاب شهرستان کارون با سرعت در حال اجرا هستند و خطوط اصلی و فرعی و3 ایستگاه های پمپاژ نیز در حال اجرا هستند.

کرمی نژاد با اشاره به مشکلات چندین ساله پس زدگی فاضلاب در خیابان زاهد در زیتون کارمندی گفت: پروژه فاضلاب خیابان زاهد به طول 900 متر بوده که با اجرای ضربتی این پروژه در مدت زمان 15 روز 700 متر ان انجام شده است و تا پایان هفته جاری این پروژه تکمیل و مشکل پس زدگی فاضلاب در این منطقه برای همیشه برطرف می شود.

وی به اجرای پروژه منطقه چهارشیر اهواز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروژه خط انتقال 1200 میلیمتر و احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه کوی نیروی چهارشیر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء آغاز شده است که 220 متر ان در مدت زمان 10 روز اجرا شده است اما این پروژه به دلیل مسیر پرتردد چهارشیر سختی کار خود را دارد اما باید با فوریت اجرا شود تا مشکل چندین ساله مردم این منطقه برطرف شود.

کرمی نژاد با اشاره به اینکه مجری و پیمانکاران باید از همه توان خود در اجرای بهتر و سریعتر پروژه استفاده کنند، اظهار داشت: مقرر شد ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز به شکل فوری و اصولی و حفظ کیفیت و با استفاده از ظرفیت کامل پیمانکاران شرکت آبفا خوزستان نسبت به ترمیم و مرمت ۲۰ کیلومتر از طول نوارهای حفاری ناشی از اجرای شبکه فاضلاب در شهر اهواز در ۸۶ خیابان اقدام شود.

مدیر عامل آبفا خوزستان با اشاره به ترمیم نقاط حفاری شده در اهواز اشاره کرد و گفت: از سال گذشته و آغاز دولت در بحث اصلاح خیابان های اهواز بیش از 600 نقطه ترمیم و آسفالت شده است و 39 نقطه دیگر مانده است که این نقاط نیز بعد از اتمام فعالیت اجرایی ترمیم وآسفالت می شوند.

آب و فاضلاب خوزستان