شتاب آبرسانی به 258 روستای کرمانشاه با اجرای طرح جهاد آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: عملیات آبرسانی به 258 روستای این استان در قالب طرح جهاد آبرسانی در دست اجرا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهرگان پرس از کرمانشاه رضا داودی" در نشست بررسی روند اجرای پروژه‌های آبرسانی به 160 روستای محروم کرمانشاه در حوزه سرزمینی سازمان بسیج سازندگی، گفت: از ۳۴۹ روستای تحت پیمان با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، بیش از ۱۶۰ روستا در حوزه بسیج سازندگی در دست اقدام است که از این تعداد، آبرسانی به بیش از ۱۰۵ روستا در دست اجرا قرار دارد و از پیشرفت قابل قبولی نیز برخوردارند.

وی با اشاره به  پروژه آبرسانی به مجتمع تراب که ۲۵ روستا را شامل می‌شود، افزود: عملیات اجرایی این پروژه  شامل لوله‌گذاری، ساخت مخازن آب و ایستگاه‌های پمپاژ، کنتورگذاری منازل، و خطوط انشعاب توسط سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) در حال اجرا است و از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، در این نشست مقرر شد برابر نقشه‌های اجرایی پروژه‌ها که توسط آبفا به سازمان بسیج سازندگی ابلاغ شده، با تسریع در اجرا، بخش اعظمی از عملیات آبرسانی به روستاهای مجتمع تراب به اتمام برسد و اکثر روستاهای آن از نعمت آب شرب برخوردار شوند.

گفتنی است براساس قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است، در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای محروم استان کرمانشاه قرار است  ۳۴۹ روستا در بازه زمانی ۳۰ ماهه دارای آب آشامیدنی شوند.