شش دستاورد مهم کاربردی توسط انجمن نخبگان یزد

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد در خصوص حمایت از نخبگان گفت: با توجه به لزوم كم اثر كردن تحریم و ایجاد خودکفایی و نگاه به درون و شکوفایی هرچه بیشتر استعداد جوانان این مرز و بوم و پرورش استعداد نخبگان و جوانان کشور، انجمن نخبگان شاغل در فرودگاه یزد را ایجاد کردیم و نوآوری و دستاوردهای مختلفی که در طول چند سال گذشته در حوزه‌های مختلف علمی توسط این جوانان نخبه به‌دست‌آمده گواه پتانسیل‌های این نسل می‌باشد.

به گزارش مهرگان پرس،مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد در خصوص حمایت از نخبگان گفت: با توجه به لزوم كم اثر كردن تحریم و ایجاد خودکفایی و نگاه به درون و شکوفایی هرچه بیشتر استعداد جوانان این مرز و بوم و پرورش استعداد نخبگان و جوانان کشور، انجمن نخبگان شاغل در فرودگاه یزد را ایجاد کردیم و نوآوری و دستاوردهای مختلفی که در طول چند سال گذشته در حوزه‌های مختلف علمی توسط این جوانان نخبه به‌دست‌آمده گواه پتانسیل‌های این نسل می‌باشد.
وی در ادامه از دستاوردهای انجمن نخبگان فرودگاه یزد گفت : این جوانان نخبه شش محصول و دستاورد مهم راساختند  که در نوع خود  كم نظير می‌باشد و قابل‌تصور نیست،زیرا این ابداع‌ها تکنولوژی‌های بسیار بالایی را نیاز داشت ولی این جوانان با تکیه‌بر علم خود توانستند به این مهم نیز دست یابند. دراین‌میان می‌توان به سیستم جامع نظارتی که متشکل از سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌باشد اشاره کرد.
عباس محمدی در خصوص حمایت از نخبگان نیز گفت: حمایت از نخبگان و تسهیل مسیر این عزیزان برای ورود به عرصه‌های جدی یکی از ملزومات امروز کشور برای پیشرفت است و نخبگان به‌عنوان نیروی انسانی خاص و توانمند یکی از سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند و در این میان ما با بهره گيري از حمايتهاي مدير عامل محترم وحمایت‌های معنوی و مادی  که در یزد از این نخبگان داشتیم،دستاوردهای قابل‌توجهی ابداع شد که نمونه ای از خودباوری و استعداد جوانان این مرز و بوم است و اگر این روند ادامه یابد و تمام مسئولان به‌ویژه دولت جدید که در اشارات خود فراوان به حمایت از نخبگان اشاره کرده‌اند می‌توان کشور را از تنگناها و گلوگاه‌های بسیار مهم عبور داد.
مدیر كل فرودگاه یزد ادامه داد: جوانان نخبه کرمانی حدود چهارده سال پیش اختراعی بنام تله مديسن Tele medicine داشتند که در دیسپچ اورژانس استفاده ‌شد و کاربرد فراوانی در زلزله‌ای که در آذربایجان آمده بود داشت.
 این دستگاه به‌صورت ثانیه‌ای آمار و اطلاعات را ارائه می‌کرد و مرکز دیسپچ در یک صفحه شبيه رادار با تمام آمبولانس‌ها در ارتباط بود و پزشکی که در مرکز دیسپچ قرار داشت تمام راهنمایی‌های لازم را به افراد آمبولانس می‌داد و علائم حیاتی بیمار به مرکز دیسپچ منتقل می‌شد و حتی سرعت آمبولانس، وضعیت بیمار  وحتی موقعیت آمبولانس نیز قابل رصد بود و اگر ماشین اورژانس در محلی مثل زیر پل یا سازه‌های فلزی هم بود باز موقعیت آمبولانس مشخص می‌شد و ارتباط به‌هیچ‌وجه قطع نمی‌شد، این اختراع تلفیقی از سیستم هوانوردی ، مخابراتی و الکترونیکی بود که در نوع خود واقعاً منحصربه‌فرد بود.
عباس محمدی در پایان گفت: علم خود را به ما تحمیل خواهد کرد، پس بهتر است ما به استقبال از علم و حمایت از نخبگان و جوانان مستعد کشور برویم.
همانگونه که در بحث تحریم‌ها و همه‌گیری ویروس منحوس کرونا دست به دامن نخبگان، دانشمندان و پزشکان شدیم پس باید از این جوانان حمایت شود و مسئولین امر و دستگاه‌های متولی نیز باید از جوانان نخبه بیش‌از پیش حمایت نمایند تا روند پيشرفت کشور عزیز ما در همه زمینه‌ها با قدرت دنبال  شود.