فراخوان عمومی سازمان ساتبا برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی انرژی

سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) فراخوانی را برای "اجرای طرح‌های بهینه‌سازی انرژی با استفاده از ظرفیت آیین‌نامه ایجاد بازار بهینه‌سازی و محیط زیست" منتشر کرد.

به گزارش مهرگان پرس،متن این فراخوان به شرح ذیل است: سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) به عنوان دبیرخانه بازار بهینه‌سازی و محیط زیست، در نظر دارد با استفاده از ظرفیت بازار بهینه‌سازی و محیط زیست، نسبت به انجام پروژه‌ها و طرح‌های بهینه‌سازی انرژي با کمک بخش خصوصی اقدام نماید. لذا از همه علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در این امر دعوت می‌شود.
متقاضیان می‌توانند بر اساس آیین‌نامه اجرایی ایجاد بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست و نظام ثبت، اندازه‌گیری، راستی آزمایی و تایید صرفه‌جویی انرژی نسبت به ارائه پیشنهادات خود با رعایت شرایط مندرج در آیین‌نامه‌های مزبور اقدام کنند.
اولویت طرح‌ها و پروژه‌های پیشنهادی شامل "بهینه‌سازی انرژی در روشنایی معابر"، "کاهش تلفات خطوط توزیع نیروی برق"، "بهینه‌سازی انرژی در بخش سرمایش"، "بهینه‌سازی انرژی در بخش آب و فاضلاب و کشاورزی"، "بهینه‌سازی انرژی در حوزه مصارف عمومی شامل مراکز آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، درمانی" و "بهینه‌سازی انرژی در بخش صنعت و ساختمان" بوده و طرح‌هایی که پیک سایی نمایند در اولویت بالاتر می‌باشند.
پیشنهادات باید حداکثر تا تاریخ 01/02/1401 به صورت مکتوب به آدرس تهران، شهرک قدس انتهای بلوار شهید دادمان جنب بزرگراه یادگار امام (ره)، پژوهشگاه نیرو، ساختمان ساتبا و یا ایمیل این سازمان به آدرس Info@satba.gov.ir   ارسال شوند.
همچنین دفتر حمایت‌های فنی بهره‌وری انرژی و استانداردهای سازمان با شماره تماس‌های 88084686 – 021 و 88086145 – 021 به منظور هماهنگی‌های مربوطه و پاسخ به سوالات مرتبط تعیین شده است.