كشف 938دستگاه ماينر با مصرق قريب به 3مگاوات برق در استان كردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: ۹۳۸ دستگاه ماینر با مصرف قریب به ۳ مگاوات برق از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار مهرگان پرس در كردستان،هیوا لهونیان در تشريح اين خبر اظهار داشت: دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال، تجهیزاتی پرمصرف بوده و بار زیادی را به شبکه توزیع برق کشور وارد می‌کنند این در حالی است که در شرایط کنونی که تقاضا برای برق از میزان تولید آن در کشور پیشی گرفته است، بار مصرفی این دستگاه‌ها بیش از بیش به شبکه توزیع برق فشار وارد می‌کند.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام برای مقابله با استخراج رمز ارز غیر مجاز گفت: شرکت توزیع برق کردستان به  صورت جدي در حال رصد فعالیت و شناسایی با مراکز غیر مجاز در استان بوده و با همکاری خوب مراجع قضایی و انتظامی با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت:  از ابتدای سال‌جاری تا کنون بیش از ۹۳۸ دستگاه مانیر در  مراکز غیر مجاز شناسایی شدند و با این اقدام از تلفات۲ هزار و ۸۱۴ کیلووات و قریب به ۳ مگاوات از صرف بی‌رویه انرژی جلوگیری بعمل آمده است که این مهم نقش اساسی در تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشترکین کردستانی به همراه دارد.

لهونیان تأکید کرد:  شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه دستگاه رمزارز غیر مجاز، مراتب را از طریق شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ به صورت پیامک و یا در بستر فضای مجازی و یا از طریق پلیس انتظامی به شماره ۱۱۰ و یا شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات اطلاع دهند، این مجموعه اقدامات کمک شایانی به پایداری شبکه و حذف بخشی ازخاموشی‌ها طی روزهای آتی و خسارت وارد به تجیزات و وسایل برقی خواهد نمود.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون فعالیت تمامی مزارعدارای مجوز نیز به منظور کاهش بار شبکه، در تمامی نقاط کشور فعلا متوقف شده است.