اتمام عملیات تامین آب شرب 48 روستای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه‌و‌بویر‌احمد از تکمیل عملیات آبرسانی به 48 روستای این استان و پیشرفت ۸۰ درصدی سایر پروژه‌ها در قالب فاز اول طرح جهاد آبرسانی خبر داد

به گزارش مهرگان پرس،امید صالحی" در جلسه هماهنگی پروژه‌های آبرسانی به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مسئولان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و مدیران ارشد جهاد سازندگی برگزار شد، با اشاره به منابع ارزشمند آب کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: منابع آبی این استان تأمین کننده آب چند استان است، از همین رو می‌طلبد نگاه به رفع مشکل مردم این استان در بحث آب ویژه‌ دنبال شود.

وی، از همکاری خوب بسیج سازندگی در عملیات اجرایی آبرسانی به مناطق محروم گفت و افزود: با وجود توپوگرافی خاص و پراکندگی گسترده روستاهای استان اما پیشرفت ما در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی آب بیش از ۶۵ درصد است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۱۶۴۱ روستا در بحث تامین آب با ایجاد ۲۸۹۶ کیلومتر خط انتقال و ۳۸۹۰ کیلومتر شبکه توزیع، تحت پوشش خدمات شرکت هستند ؛ این پراکندگی و سخت‌گذر بودن باعث شده هزینه‌ها در تامین آب آشامیدنی مردم بسیار بالا باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبار پیش‌بینی شده برایطرح جهاد آبرسانی در فاز اول ۲۱۷ میلیارد تومان بود، افزود: از این میزان ۲۰۷ میلیارد تومان تخصیص یافت که عمده آن نیز جذب شد،

صالحی افزود: اکنون ۴۸ روستا ۱۰۰ درصد تکمیل شده و مابقی نیز بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تأمین لوله به سرعت آنها نیز به مرحله بهره‌برداری می‌رسند.

در ادامه این جلسه، "ناصر صالحی" گفت: ما برای خدمت آمده‌ و تشنه کار برای مردم هستیم، در این مسیر هر چقدر هم کار برایمان تعریف شود انجام وظیفه می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رتبه خوب استان در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی آب، قطعاً نتیجه تعامل و هماهنگی شرکت آب و فاضلاب با ما بوده است ؛ این پشتیبانی و حمایت خوب نتیجه‌اش پیشروی ما در اجرایی شدن پروژه‌های آب در مناطق محروم استان بوده است.

در ادامه، سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در میان ۳ استان نخست کشور از نظر پیشرفت عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی آب قرار دارد، برای ما خیره کننده است و جای تشکر دارد. این امر البته نشان دهنده تعامل خوب دو مجموعه شرکت آبفا و بسیج سازندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

"محمد همت" گفت: در گذشته توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در مناطق روستایی آنطور که باید مد نظر قرار نگرفته بود، اکنون اما نگاه دولت این است که محرومیت‌زدایی راس امور باشد، باید حداقل‌های رفاهی برای همه مردم به صورت عادلانه فراهم باشد.

وی از تفاوت بنیادین محرومیت‌زدایی در دولت اخیر گفت و افزود: ببینید شاخص دسترسی به آب در دنیا بطور متوسط بالای ۶۰ درصد نیست اما در ایران بالای ۷۰ درصد بود و با اجرای این پروژه‌های محرومیت‌زدایی بالای ۸۹ درصد رسیده، خب این امر یکی از الزامات رفاه است که دولت با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی و با هزینه هزاران میلیارد تومان به دنبال تحقق آن بوده است.

همت ادامه داد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و نیروهای آن ابداً نگاه مالی به قرارداد جهاد آبرسانی نداشته و فراتر از آن تاکنون حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان از منابع خود نیز هزینه کرده است.

سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری بیان داشت: سپاه به جهت همکاری آمده، تا مشکلاتی که زمینه ساز نارضایتی مردم هستند مدیریت و به طور مناسبی مرتفع نمایند، ما در بازه یکسال به اندازه محیط یک کشور خطوط آب ایجاد کردیم که خود یک انقلاب در آبرسانی است.

شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه‌و‌بویر‌احمد