استان‌کرمانشاه‌سرشارازسوژه‌های‌هنری‌ناب‌است

دومین جشن مهر سینمای ایران در آمفی تئاتر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با حضور دکتر صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه و مسوولین فرهنگی روز دوشنبه برگزار شد.

به گزارشا مهرگان پرس،سینما به دغدغه‌های سینماگران در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه هنوز در کرمانشاه نتوانستیم سینما را معرفی کنیم چراکه زیرساخت ها در استان آماده نیست و این موضوع فقط با همکاری و تعامل مدیران امکان پذیر است و امیدواریم هرچه سریعتر با برنامه ریزی محقق شود.

قدرت‌اله پورحاتمی با بیان اینکه استان کرمانشاه سرشار از سوژه های ناب هنری است و باید یک شهرک سینمایی در آن دایر شود، افزود : کرمانشاه به راستی مهد فرهنگ و تمدن است و هندمندان بسیاری در این استان فعالیت می کنند و در عین حال این هنرمندان علاوه بر حمایت معنوی به پشتیبانی مادی هم نیاز دارند که امیدواریم مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي کرمانشاه در دومين جشن مهر سینمای ایران گفت: در حوزه سينما بحث اميد و نااميدي است. يک سينماگر مي‌تواند با اثر خود هم اميد را به جامعه تزريق كند و هم جامعه را از آينده نااميد کند و بدون ترديد يک سينماگر خوب در تلاش است اميد را به جامعه اهدا كند.

علي صفدري در جشن »مهر سينماي ايران« كه با حضور جمعي از سينماگران و فعالان اين حوزه برگزار شد با اشاره به اهميت جايگاه سينما گفت: تاثيري که سينما دارد کتاب و کلاس درس و‌... ندارد و اثرگذاري سينما از همه اينها بيشتر است. وي افزود: سينما چند شاخصه مهم دارد که اگر هر فعال اين حوزه اين شاخصه‌ها را رعايت نکند، خروجي کارش اثرگذاري لازم را نداشته و نتيجه مطلوبي نخواهد داشت.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامي کرمانشاه از ديگر شاخص‌هاي سينما فكر كردن اشاره كرد و ادامه داد: بدون شك با تفکر و تامل مي‌‌توان يک اثر با ارزش و ماندگار توليد کرد و آن زمان است که حوزه سينما اثرگذاري لازم را برجامعه خواهد داشت.

صفدري با اشاره به اينكه درخواست هنرمندان حوزه سينما براي دريافت کمک‌هاي مالي دولتي، اظهار كرد: سينمايي که دولت پول بدهد و دولتي باشد، کارايي لازم را نخواهد داشت و خود شركت‌هاي سينمايي مي‌تواند آثار ماندگاري خلق كنند بدون اينكه كمك مالي از جايي دريافت كنند و اگر اثرسينمايي با محتواي ارزشمند توليد شود، قطعا مخاطب از آن استقبال کرده و علاوه بر برگشت هزينه‌ها سود خوبي براي صاحبان اثر در برخواهد داشت.

وي در خصوص اينكه سينماگران مي‌توانند فعاليت بيشتري داشته باشند، بيان كرد: سينماگران استان فعال‌تر و پوياتر در اين عرصه فعاليت ظاهر شوند و با ساخت آثار فاخر به سينماهاي کرمانشاه رونق دهند. در اين مراسم چند تن از سينماگران استان به مشكلات و دغدغه‌هاي حوزه سينما پرداختند و در پايان از سينماگران استان كرمانشاه تجليل به‌عمل آمد.

۱۲:۱۲

۱۲:۳۰

docx

دندانپزشکی…فردیس.docx

208.79