استندهای تبلیغاتی چیست؟انواع استندهای تبلیغاتی و کاربرد آن ها

استندهای تبلیغاتی چیست؟ در جهان امروز، تبلیغات یکی از ابزارهای مهم در راه اندازی و پیشرفت هر کسب و کاری محسوب می‌شود. در واقع کسب و کارها باید برای بقای خود روی تبلیغات سرمایه‌ گذاری کنند. چون پیشرفت بدون تبلیغات امکان‌پذیر نیست.

به گزارش مهرگان پرس،استندهای تبلیغاتی چیست؟ در جهان امروز، تبلیغات یکی از ابزارهای مهم در راه اندازی و پیشرفت هر کسب و کاری محسوب می‌شود. در واقع کسب و کارها باید برای بقای خود روی تبلیغات سرمایه‌ گذاری کنند. چون پیشرفت بدون تبلیغات امکان‌پذیر نیست. شما هر نوع کالا یا خدماتی که دارید، باید آن را جامعه هدف خود معرفی کنید تا آن‌ها برای خرید، به کسب و کار شما جذب شوند. استند‌های تبلیغاتی یکی انواع روش‌های تبلیغاتی است که نقش بسیار زیادی در معرفی شما به افراد دارد. این ابزار تبلیغاتی در انواع محیط‌ها از جمله محیط‌های باز و بسته به کار می‌رود. در ادامه به جواب این سوال که "استند تبلیغاتی چیست" خواهیم پرداخت. بنابراین، بخش‌های بعدی مقاله را که اطلاعات مفیدی درباره استند‌های تبلیغاتی در اختیار شما قرار می‌دهد، از دست ندهید.

استند‌ها تابلوهای فلزی هستند که امروزه از آن‌ها برای تبلیغات استفاده می‌شود. آیت ابزار تبلیغاتی در هر مکانی قابل استفاده است.استندهای تبلیغاتی اغلب از جنس شیشه، فلز و… هستند. طراحی ابعاد این تابلوها به شکل بلند و باریک است. این شیوه طراحی سبب زیبایی و جذابیت استند‌های تبلیغاتی و استقبال کارفرمایان و صاحبان کسب و کارها از آن برای تبلیغ شده است. به طوری که اگر در سطح شهر به فروشگاه‌ها و اماکن عمومی دیگر سر بزنید، انواع مختلف آن را می‌بیند که یک کسب و کار را تبلیغ می‌کنند. بر روی استند‌های تبلیغاتی می‌توان هر نوع کالا یا خدماتی را تبلیغ کرد.



انواع استندهای تبلیغاتی

استندهای تبلیغاتی دارای انواع مختلفی است که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. این ویژگی‌ها کاربرد استندها را تعیین می‌کند. به طوری که هر کدام از انواع استند‌های تبلیغاتی در اماکن خاصی استفاده می‌شوند.

استندهای فروشگاهی یکی از انواع این ابزار تبلیغاتی قدرت‌مند‌ است. برای ترغیب مشتریان به خرید از فروشگاه، معمولا این استندها را در کنار صندوق قرار می‌دهند. یکی دیگر از استفاده‌های استندها در فروشگاه، برای مطلع کردن مشتریان از تخفیفات و حراج کالاها است.

استند پشت ویترین، یکی دیگر از انواع استند‌های تبلیغاتی است که در مراکز خرید به کار می‌روند. البته این ابزار تبلیغاتی را می‌توان در ویترین هر مکانی از جمله رستوران‌ها و کافه‌ها بهره برد. این  نوع استند‌ها خود دارای انواع مختلفی مانند رول آپ، استند  پوستر، جاکاتالوگی و…. هستند.

استند‌های دائمی، نوع دیگری از استندهای تبلیغاتی به شمار می‌رود که  در فروشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها استفاده می‌شود. چون این مکان‌ها نیاز به معرفی نمونه محصولات خود هستند. استند‌های دائمی گزینه‌ای عالی برای معرفی نمونه محصول هستند. طبیعتا استند‌های دائمی از استقامت و عمر بیشتری نسبت به استندهای موقت برخوردار هستند. باید به صورت دائمی در محل مورد نظر قرار بگیرند.



کاربرد استند

کاربردهای استند‌های تبلیغاتی بسیار متنوع است. از این ابزار می‌توان در هر مکانی استفاده کرد. البته در هر مکانی باید از نوع استند متناسب با شرایط آن مکان استفاده شود. برای مثال گفتیم که استند‌های دائمی برای معرفی محصول در فروشگاه‌ها و مکان‌های دیگری مثل آرایشگاه‌ها کاربرد دارد. هدف از به کار گیری استندهای تبلیغاتی  این است که یک محصول یا کالای خاص را به افراد در مکان‌های عمومی معرفی کنیم. البته منظور از مکان‌های عمومی، اماکنی هستند که در آن‌ها کالا یا خدمات خرید و فروش می‌شود. چون هدف ما از قرار دادن این استند‌ها در هر مکانی جذب مشتری است.



اهمیت استند های تبلیغاتی

استند تبلیغاتی از اهمیت زیادی در تبلیغات برخوردار است. این استند‌ها در اماکن عمومی مختلفی استفاده می‌شوند. بنابراین شما یک فرصت بسیار عالی برای تبلیغ خود دارید.  فرض کنید که کسب کار و کالا و خدمات شما به صورت دائمی به افرادی که روزانه در مکان‌های عمومی رفت و آمد می‌کنند، معرفی می‌شود‌. این یعنی جذب افراد بیشتر به کسب و کار شما که در نهایت باعث رشد و پیشرفت آن خواهد شد. با توجه به این موضوع، به اهمیت استند‌های تبلیغاتی پی می‌بریم. پس باید از این فرصت برای تبلیغ به صرفه خودتان جامعه آماری مورد نظر استفاده کنید.



مزایای استند های تبلیغاتی

استند‌های تبلیغاتی در کنار معایب اندکی که دارد، دارای مزایای زیادی است که آن‌ را به یک ابزار قدرتمند و تاثیر گذار در تبلیغات تبدیل کرده‌اند‌. از جمله این مزایا عمر بالای استند‌عای تبلیغاتی است. البته این مورد را در صورتی می‌توانیم یک مزیت به حساب بیاوریم که سبک تبلیغاتی شما یکسان بوده و بعد از مدتی تغییر نکند. وگرنه با تغییر شیوه تبلیغاتی شما، دیگر استند‌ کاربرد خود را از دست میدهد و عملا فایده‌ای برای کسب و کار شما ندارد. 

قیمت استند تبلیغاتی

اگر با استفاده از استندهای تبلیغاتی به تبلیغ خود بپردازید، هزینه‌های شما نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی بسیار به صرفه تمام می شود. همچنین بازدهی نسبتا بالایی از آن دریافت می‌کنید. قیمت استندهای تبلیغاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا ابعاد و اندازه‌های استند، یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن است. هر چقدر ابعاد آن بزرگتر باشد مطالب بیشتری را می‌توانید در آن درج کنید. اما به دنبال آن، هزینه بیشتری نیز باید پرداخت کنید. علاوه بر ابعاد، متریال و نوع موادی که در ساخت استند‌های تبلیغاتی به کار رفته است، روی قیمت آن‌ها تاثیر دارد. معمولا استند‌های فلزی قیمت بیشتری دارند.



طراحی استند تبلیغاتی

استند‌های تبلیغاتی در انواع مختلفی وجود دارد. برای این که بهترین نتیجه را بگیرید باید در طراحی آن دقت کنید.

اولین نکته در طراحی استند‌ها این است که لوگوی کسب و کار خود را در بالاترین قسمت تبلیغ، درج کنید. این کار سبب برندسازی و ماندگاری لوگو و نام کسب ‌ کار‌ها در ذهن افراد می‌شود.

در جمله بندی‌های موجود در استند باید دقت شود. خط فارسی که ما از آن استفاده می‌کنیم از راست به چپ نوشته می‌شود. بنابراین ترتیب کلمات در تبلیغ نیز باید همینطور باشد.  اگر بخشی از تبلیغ به زبان انگلیسی باشد نیز باید این نکته را درباره آن رعایت کنید.



چاپ استند تبلیغاتی

برای چاپ استند‌های تبلیغاتی روش‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از این شیوه‌های چاپ استند، پلات است. در این روش، بنر تبلیغاتی و متنی و عناصر مورد نظر شما روی کاغذ چاپ شده و روی استند نصب می‌شود این کار با استفاده از دستگاه پلاتر صورت می‌گیرد. انتخاب متن و عناصری  که در تبلیغ چاپ می‌کنید باید توازن بین جاهای خالی با متن ها را رعایت کنید. همچنین باید در رنگ‌بندی موجود در بنر نیز توجه کنید. رنگ‌ها باید با هم متناسب بوده و یک ترکیب سازگار و خوشایند را به وجود بیاورند.

برای تبلیغات  علاوه بر استند‌های تبلیغاتی، می‌توان از چاپ ساک دستی تبلیغاتی نیز استفاده کرد.

البته قیمت چاپ ساک دستی معمولا بیشتر از استند‌عای تبلیغاتی است.




چرا باید از استند استفاده کنیم؟

استند‌ها یکی از ابزارهای موثر در تبلیغات محسوب می‌شوند. یکی از دلایلی که باید از آن‌ها در تبلیغات استفاده کنید، تنوع در طرح‌ها و رنگ‌ها برای چاپ است. این ابزار‌ها را می‌توانید در مکان‌های مختلف قرار دهید. یعنی نیازی به نصب کردن آن‌ها روی دیوار ندارید. خدمات و کالای شما در استندهای تبلیغاتی به آسانی به تعداد بالایی از افراد معرفی می‌شود. استند‌ها دارای وزن سبکی هستند. بنابراین می‌توان آن‌ها را به سادگی جا به جا کرده و در محل دلخواه قرار داد. این تابلوهای تبلیغاتی، از ماندگاری و مقاومت بالایی برخوردار هستند. مهم‌تر از همهاین‌ها، قیمت آن به صرفه است و می‌توانید  با توجه به نیاز خود، یک استند تبلیغاتی در ابعاد و اندازه‌های مورد نیازتان را تهیه کنید.