افتخار ما خدمت بی منت به صنعت و ملت ایران است

به مناسبت هفته دولت هوشنگ نوبخت خبرنگار خوزستانی با حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به بررسی اقدامات انجام شده پرداخته است.

به گزارش مهرگان پرس، صنعت حفاری از جمله صنایع و مشاغلی است که اگر عاشقانه و شیرین اش نکنی شاید غیر قابل تحمل باشد.دور کاری های ۱۴ روزه به صورت پیوسته در دل بیابان ها و کوهساران را تنها کسانی درک و لمس می کنند که به هر بهانه نتوانند تنها چند روز به خانه رفته یا زن و بچه شان را تنها بگذارند.

حفارمردان ایران زمین اما دلی دریایی دارند، آن ها به عشق همین خانواده هایی که از آن ها دور اند و به عشق کاری که برای ملت و کشورشان می کنند ، قید حضور در محافل، مجالس و اجتماعات را می زنند، لباس سرخ می پوشند و با دل سفیدشان به سبزی پرچم میهن شان فکر می کنند.

صنعت پیچیده حفاری سال ها در اختیار انگلیسی ها بود و اجازه نمی دادند ایرانی های باهوش سر از تخصص آن ها درآورند و تنها به ناچار و از روی سیاست یا شاید خصلت نیک بختیاری هایی که جغرافیای زیست بوم شان محل حفر بیشتر چاه های نفت بود، تنها عده ای از آن ها را وارد این صنعت کردند و همین امر آغاز یک سیر تکاملی شد تا به امروز که ایران اسلامی سرآمد و از برترین کشورهای دنیا در صنعت بزرگ حفاری به شمار می رود.

سکان هدایت این صنعت به واسطه متفاوت بودنش با دیگر صنایع، نیاز به مدیرانی خاص دارد.جا دارد یاد کنیم از همه مدیرانی که سال ها با عشق و تخصص و تعهدشان چرخ این صنعت حیاتی را چرخاندند و امروز این سکان را به دست کسی دادند که بیشتر از همیشه این کشتی کهنه کار صنعت بزرگ نفت را به ساحل آرامش رسانده است.

حمیدرضا گلپایگانی گرچه اصالتی از دیار رضوی دارد اما به قول تئاتری ها چنان خاک صحنه ی خوزستان خورده که او را به جرات همشهری می دانیم .

از سال های دانشگاهی اش تا حضور در عملیات های دوران دفاع مقدس که او را به سرزمین نور وابسته کرد و اینک این مدیر خوشرو و تحول گرا به چند پاسخ ما در خصوص آخرین تحولات و عملکرد این شرکت بزرگ پاسخ داده است تا در آستانه هفته دولت توانسته باشد با جهادتبیین جرقه امیدی را در دل جوانان این استان و سراسر کشور روشن کند.جرقه ای که به لطف خدا و همت همه حفارمردان ایران زمین بزودی شعله ور خواهد شد و نورش بر آسمان صنعت حفاری و نفت ایران و خاورمیانه خواهد تابید. نوری که به پرچم های سه رنگ روی دکل ها جلوه ای دیگر خواهد بخشید.

اعتقاد من بر این است که رمز موفقیت در مجموعه های بزرگ فراهم آوردن بستر توسعه ی همه جانبه است بر همین اساس و برای رسیدن به اهداف متعالی شرکت بزرگ حفاری با نظر کارشناسان اقدام به انعقاد قرارداد همکاری پنج ساله با شرکت مناطق نفت خیز جنوب و نفت مرکزی نمودیم که ان شالله این قرار داد مهم و اساسی بزودی ده ساله خواهد شد. قرادادی که فواید آن را هم همکاران عزیزمان در مجموعه حفاری و هم مردم عزیز بزودی لمس خواهند کرد. هدف همه ما در بلند مدت جلب نظر و خدمت بی منت به صنعت و ملت است و به همین دلیل باید چشم اندازها و افق های روشنی را برای آینده ترسیم کنیم.
 یکی از دغدغه ها و چالش های بزرگ صنعت حفاری کشور طی دهه های اخیر تجهیز و بازسازی ناوگان کهنه کار و نسبتا فرسوده ایی است که سالها به خاطر فعالیت مستمر و همچنین تحریم های ناعادلانه و دیگر مشکلات، موانع زیادی در راه توسعه و رسیدن به اهداف متعالی ما ایجاد کرده بود .یکی از افتخارات ما طی چند وقت اخیر این است که توانستیم با استفاده از ظرفیت های بومی و ملی و توان دانش بنیان نیروهای جوان مان نسبت به تجهیز و بازسازی ناوگان مان اقدامات موثری را به انجام برسانیم.

بلا تکلیفی شرکت ملی حفاری ایران به دولت و بخش خصوصی طی 10 سال گذشته

شاید هموطنان عزیز مطلع نباشند که حدود ده سال است که شرکت ملی حفاری ایران از خدمات و پشتیبانی های دولتی بهره ای ندارد و به بخش خصوصی هم واگذار نشد و لذا در یک سردرگمی بزرگ قرار داشته و دارد ولی به لطف دغدغه های شخص آقای رئیس جمهور ، پیگیری های مجدانه و شبانه روزی وزیر محترم نفت و معاونین ایشان و همت آقای مخبر در مسیری قرار داریم که با دستور وزیر محترم اقتصاد از اصل ۴۴ خروج کرده و از این بلاتکلیفی بزرگ عبور نمائیم که محقق شدن این امر یعنی جهش شرکت ملی حفاری ایران به بلندترین قله هایی که سال ها برای این صنعت ترسیم کرده ایم.

انتظار مردم خوزستان از صنعت حفاری توجه به بخش موسولیت های اجتماعی
 یکی از توقعات و انتظارات بر حق همکاران ما و البته مردم شریف ،نجیب و انقلابی خوزستان و حتی کشور از صنعت حفاری با توجه به توان و ظرفیتی که دارد انجام امورات و مسئولیت های اجتماعی است.خدا را شاکریم که در همین خصوص و طی چند وقت اخیر علیرغم مشکلات و چالش هایی که داشتیم، توانستیم در حوزه های عمرانی، اجتماعی، مذهبی، ورزشی و فرهنگی فعالیت هایی انجام دهیم که قطعا از چشم بصیر مردم عزیز و رسانه های متعهد ما مغفول نمانده و امیدواریم این خدمات هرچند ناچیز را از ما قبول کنند.

برای خوزستان قهرمان که هر چه در توان داریم با جان و دل انجام داده و خواهیم داد و حتی در دیگر نقاط محروم کشور از جمله طرح آب های ژرف سیستان و بلوچستان اقدام به حفر ۳ حلقه چاه عمیق نموده و بزودی آن را به ۱۰ حلقه چاه ارتقا داده و تقدیم مردم محروم و نجیب این استان مرزی خواهیم کرد ،چون معتقدیم در مقابل شهدایی که جان شان را فدای این نظام، ملت و کشور کردند، هر آنچه تلاش کنیم وظیفه است و هر آنچه نکرده ایم دین ی است که در دنیا و آخرت به گردن ماست چون این مردم ولی نعمت ما و لایق بهترین خدمات اند.

اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل و تبدیل وضعیت ایثارگران همکار

از مواردی که گذرا به آن اشاره کنم یکی طرح طبقه بندی مشاغل است که بیش از ۸۰ درصد امورات آن را به انجام رسانده و از پیشروان کشور در این حوزه هستیم و مورد مهم دیگر اینکه بیش از ۱۵۰۰ نیروی بند « د » و « و » حوزه ایثارگران عزیز را اجرا نموده و شرایط رسمی شدن آن ها را فراهم کردیم.

در پایان امیدوارم اندک خدمات صورت گرفته که چکیده ای از آن را تقدیم حضور مردم عزیز نمودیم مورد قبول حق تعالی، مورد عنایت همکاران عزیز و سختکوشم در صنعت حفاری و رضایت مردم نجیب مان قرار بگیرند.

ما خادم ملت در این صنعت از آزمون و خطا مبرا نیستیم لذا با آغوش باز از نقدهای منصفانه از پیشنهادات معقولانه و از راهبردهای نخبگان برای پیشبرد این صنعت بهره خواهیم برد و تا لحظه ای که سعادت خدمت در این سنگر را داشته باشیم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.این گزارش مختصر ماحصل تلاش تک تک مدیران و حفارمردانی است که به عشق ملت شان رخت سرخ خدمت پوشیده اند و من تنها به عنوان خادم و نماینده این عزیزان و بر حسب اجرای فرمان جهاد تبیین آن را تقدیم نگاه پر مهر شما عزیزان نمودم.

اگر عنایت دولت سیزدهم با هدایت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محترم ، همراهی جهادی وزیر محترم نفت و معاونین وی و همکاری معاون محترم رئیس جمهور در کنار مساعدت و همدلی همه مسئولین ارشد استان خوزستان نبود چه بسا کمترین امورات گزارش شده محقق نمی شد که جا دارد از همین طریق و به نیابت از همه صنعتگران حفاری ایران از این خادمان ملت تقدیر و تشکر نمایم.