بهبود کیفیت آب رامهرمز با انتقال آب از رودخانه رودزرد بهبود کیفیت آب رامهرمز با انتقال آب از رودخانه رودزرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از حفاری و تجهیز ۴ حلقه چاه تراوشی به منظور انتقال آب از رودخانه رودزرد به این شهرستان خبر داد و گفت: با این اقدام کیفیت آب رامهرمز بهبود یافت.

به گزارش مهرگان پرس،محمدرضا کرمی نژاد در خصوص پروژه آبرسانی به شهرستان رامهرمز اظهار کرد: با حفاری و تجهیز ۴ حلقه چاه تراوشی در بالادست سد جره، آب با کیفیت و با ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به شهر رامهرمز وارد و در اختیار ساکنان این شهر قرار گرفت.

وی افزود: به علت کدورت و EC بالای رودخانه علاء در محدوده شهر رامهرمز، انتقال آب از رودزرد کاید رفیع به این شهر در دستور کار آبفا قرار گرفت تا وضعیت کیفی آب این شهرستان بهبود یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در این زمینه ۴ حلقه چاه تراوشی حفاری و  تجهیز شد تا آب با کیفیت و با EC مطلوب به شهر رامهرمز انتقال یابد و از طریق شبکه توزیع در اختیار شهروندان قرار گیرد.

کرمی نژاد عنوان کرد: این میزان از آب حدود ۲۵ درصد نیاز آبی شهر رامهرمز است که با در مدار قرار گرفتن این طرح برداشت آب از رودخانه علاء به طور کامل متوقف می‌شود و دیگر نیازی به برداشت از این رودخانه نیست و بخش دیگر آب مورد نیاز جمعیت شهر رامهرمز نیز از طریق ۱۷ حلقه چاه عمیق تامین می‌شود.

وی افزود: در این پروژه ۵۲ کیلومتر خط انتقال فولادی و تاسیسات آبرسانی به ارزش ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.