جلسه تدوین سند توسعه گردشگری تالاب شادگان برگزار شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: ما هیچ محدودیتی برای توسعه گردشگری اکوتوریسم و گردشگری با رعایت الزامات زیست‌محیطی در تالاب شادگان نداریم.

به گزارش مهرگان پرس به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان، با توجه به دستور رئیس‌جمهور در خصوص تهیه سند توسعه تالاب بین‌المللی شادگان و نیاز به هماهنگی با سایر دستگاه‌ها، به‌ویژه اداره‌کل گردشگری استان، جلسه‌ای برای تدوین سند توسعه گردشگری تالاب شادگان در محل سالن جلسات اداره‌کل حفاطت محیط‌زیست خوزستان برگزار شد.

در این جلسه، محمد جواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان، هدف از توسعه گردشگری را ایجاد ثروت در راستای قوانین و ضوابط زیست‌محیطی عنوان کرد و در بحث گردشگری تالاب، تمرکز روی بخش شیرین تالاب که سه روستای اصلی رگبه، صراخیه و حدبه خنافره در آن قسمت قرار دارند را خواستار شد.

وی افزود: ما هیچ محدودیتی برای توسعه گردشگری تالاب با رعایت قوانین اکوتوریسم و گردشگری و رعایت الزامات زیست‌محیطی نداریم. توسعه گردشگری باید یک توسعه متوازن و سازگار با محیط‌زیست باشد.

اشرفی همچنین دو هدف اصلی را توانمندی جوامع محلی از طریق اشتغال و تولید ثروت و در نهایت ایجاد رضایت و همچنین ایجاد لذت و استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای همه مردم منطقه و گردشگران داخلی و خارجی برشمرد.

محمدحسین ارسطوزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان نیز با تاکید بر اهمیت ایجاد گردشگری و توسعه پایدار در این استان گفت: روستای صراخیه در قلب تالاب بین‌المللی شادگان قرار دارد و به ونیز ایران معروف است که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های خدادادی که در منطقه وجود دارد و فراهم کردن زیرساخت، برگزاری دوره‌های آموزش گردشگری برای جوامع محلی جهت جذب گردشگران و طبیعت‌گردان و همچنین علاقمندان به پرنده‌نگری و ... از این ظرفیت‌ها بهره گرفت و با توسعه گردشگری در منطقه و اشتغال جوانان، زندگی بهتری را برای مردم منطقه فراهم کرد.