دیپلماسی علمی، رمز پیشرفت و خوداتکایی کشور است

وزیر بهداشت در جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پیشرفت علمی کشور را در گرو‌ اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری دانست و گفت: با اجرا و تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، تحولات اساسی را در پیشرفت کشور شاهد خواهیم بود.

به گزارش مهرگان پرس،دکتر بهرام عین اللهی، در هفدمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و یادمان شهید سلامت، استاد دکتر محمد زارع جوشقانی با بیان این که علم و فناوری، پیشران رشد تمدن هاست افزود: با اجرا و تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، تحولات اساسی را در پیشرفت کشور شاهد خواهیم بود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای عظیمی دارد که یکی از آن ها و به اقرار بسیاری از کشورهای جهان، حوزه سلامت است؛ به طوری که موفق شده ایم در این حوزه، در جوامع بین المللی به جایگاه ممتازی دست پیدا کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: دانشمندان بسیاری از کشورها با مطالعه مقالات و کتاب های اساتید کشورمان با فعالیت ها و عملکردهای جمهوری اسلامی آشنا شده اند و به همین دلیل خواستار تعامل و همکاری با کشورمان هستند.

دکتر عین اللهی اظهار داشت: پشتوانه علمی پرافتخار جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته به جهش و دیپلماسی علمی و دانشمندان و اساتیدی نیاز دارد که به ایرانی بودنشان افتخار می کنند.

وی بیان کرد: رسالت مهم دانشگاه ها، گسترش دیپلماسی علمی و پاسخگویی به نیاز های جامعه است که نمونه ای از پاسخگویی به جامعه را در دوران کرونا شاهد بودیم.

وزیر بهداشت با بیان این که کیفیت در آموزش بسیار تاثیر گذار است و باید توجه ویژه ای به کیفیت آموزشی شود، اظهار داشت: خوشبختانه رتبه علمی کشورمان در دوسال اخیر ارتقا پیدا کرده که عامل این ارتقا تلاش دانشمندان و اساتید بوده است.

لازم به ذکر است در هفدمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و یادمان شهید سلامت استاد دکتر محمد زارع جوشقانی از استاد پیشکسوت دکتر محمد رضا زالی، دانشکده ها، مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی، گروه های آموزشی برگزیده، بخش های آموزشی برتر در آموزش پاسخگو و فرآیندهای آموزشی برتر دانشگاه تقدیر به عمل آمد.