بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی به 33 روستا در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی

همزمان با مراسم اختتامیه دومین همایش و نمایشگاه اختصاصی ملزومات پروژه‌های جهاد آبرسانی، آئین بهره‌برداری از پروژه‌های جهاد آبرسانی به 33 روستا در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با حضور مدیرعامل و معاونان شرکت مهندسی و مدیران‌ عامل شرکت‌های آبفای کشور در مشهد آغاز شد.

به گزارش مهرگان پرس،در این مراسم که به طور زنده از سیمای خراسان رضوی پخش شد مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از جهاد آبرسانی به عنوان یک طرح فرهنگی، عدالت محور و در عین حال امنیتی یاد کرد که با تامین آب پایدار کام روستاییان را شیرین کرده است.
"اتابک جعفری" با بیان اینکه جهاد آبرسانی دارای دو بعد آبرسانی و انسجام بخشی است، از تشکیل تیم‌های فنی در حوزه اجرا، نظارت و طراحی در راستای جهاد آبرسانی خبر داد که در آینده می‌تواند به عنوان یک پتانسیل قوی و توانا در تمام ابعاد در خدمت انقلاب و مردم باشد.
وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد شجره طیبه‌ای هستیم که شاخه‌های آن سراسر کشور را فرا گرفته و لازم است برای ادامه خدمت‌رسانی بیشتر به مردم کمربندها را محکم کنیم.
جعفری، با اشاره به هدف آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در فاز نخست جهاد محرومیت‌زدایی اعلام کرد: پس از پایان آبرسانی به روستاها وارد عرصه رفع تنش آبی از شهرها در قالب همین چارچوب فعلی و با کمک و همیاری دولت و مجلس خواهیم شد.
به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز امکان عقب گرد در طرح جهاد آبرسانی وجود ندارد چرا که این طرح با حیثیت نظام و وزارت نیرو گره خورده است لذا باید تمام امکانات خود را برای پیشبرد طرح به کار بگیریم.
وی همچنین بر توجه به بعد فرهنگی طرح محرومیت‌زدایی تاکید کرد و خواستار اطلاع‌رسانی گسترده در این زمینه شد.
در ادامه، مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی با اشاره به خدمت‌رسانی این شرکت به سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت در 92 شهر و دو هزار و800 روستا اعلام کرد: در فاز نخست جهادآبرسانی 121 روستا در این استان با اعتبار 575 میلیارد تومان آبرسانی خواهند شد.
سید ابراهیم علوی، مراحل اجرای طرح جهاد آبرسانی را تنظیم و انعقاد قرارداد، طرح‌ریزی، اجرای پروژه و تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها اعلام کرد و افزود: با هدف حذف بروکراسی و تسریع در انجام امور اداری ، اقدام به تحویل یک طبقه از ساختمان آبفا به نیروهای سپاه شد تا در کنار نیروهای کارشناسی این شرکت، روند کار با بهترین شکل اجرا و دنبال شود.
به گفته وی پیشرفت طرح جهاد آبرسانی در استان 35 درصد است و 55 روستا در آستانه تکمیل پروژه قرار دارند.
وی اظهار داشت: در مراسم امروز پروژه‌های آبرسانی به  15 روستا با جمعیت 26هزار نفر در خراسان رضوی و 18 روستا با همین تعداد جمعیت در استان‌های خراسان جنوبی و شمالی به بهره برداری رسید.
وی با خشنودی از تحقق هدف تامین آب روستاهای محروم در خراسان رضوی و دیگر استان‌ها، اظهار امیداری کرد: در فاز دوم طرح مابقی روستاهای فاقد تاسیسات آب و محروم تحت پوشش طرح  قرار بگیرند.
در ادامه این مراسم، سردار "علی اکبر پورجمشیدیان" معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه و سردار "مجیدرضاحسن زاده" جانشین فرماندهی قرارگاه سازندگی نیروی زمینی سپاه به ازائه گزارشی از روند اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستا پرداختند.   
این گزارش حاکی است  در پایان مراسم مدیرعامل و معاون شرکت مهندسی و تعدادی از مدیران وزارت نیرو و همچنین فرماندهان قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر شدند.
"اتابک جعفری" مدیرعامل و "مجید آقا زاده" معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از سوی سردار "علی اکبر پورجمشیدیان" معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با اهداء لوح مورد تقدیر قرار گرفتند و مدیرعامل شرکت مهندسی هم با اهداء لوح به فرماندهان سپاه، از نقش آنها در جهاد آبرسانی و  تامین آب شرب روستاهای محروم تقدیر کرد.

روابط عمومیشرکت مهندسی آبفای کشور